Ga naar inhoud

printer toevoegen greyed-out (ubuntu 10.04 LTS)


Aanbevolen berichten

Ik heb een van m'n pc's geupdated van ubuntu 9.10 naar ubuntu 10.04 LTS en wil m'n HP Laserjet M1120n toevoegen, echter wanneer ik naar System>Administration>Printing ga en op de Add-knop wil klikken, is deze 'greyed-oud' (disabled). Nog nooit eerder meegemaakt. Wat rondgoogelen levert ook geen resultaat op. Weet iemand hoe dit op te lossen? Thx! SOLVED : Heb de oorzaak toch kunnen achterhalen . Het is noodzakelijk om via Synaptic 'CUPS-PDF' te installeren en daarna de pc te rebooten. Nu zou je gewoon een printer moeten kunnen toevoegen.[/u]
Link naar reactie
[quote:2ff0681065="jan13011965"]Ik heb een van m'n pc's geupdated van ubuntu 9.10 naar ubuntu 10.04 LTS en wil m'n HP Laserjet M1120n toevoegen, echter wanneer ik naar System>Administration>Printing ga en op de Add-knop wil klikken, is deze 'greyed-oud' (disabled). [/quote:2ff0681065] Mooi dat je dit zelf hebt weten op te lossen. Al zou ik het zelf niet verwacht hebben, dat je in synaptic 'CUPS-PDF' zou moeten installeren. Want ikzelf heb een draadloze HP C6380 All-in-one printer. Bij mij bleek in Ubuntu 10.04 die System>Administration>Printing te werken, zonder die 'CUPS-PDF' te installeren. Dit pakket is dus niet geïnstalleerd bij mij.
Link naar reactie
Ik denk nu dat het installeren van cups-pdf inderdaad niet nodig is en dat je gelijk hebt. Wat wil het geval : Daarnet de bewuste pc aangezet en toen ik wat wilde printen was de printer (wederom) verdwenen (???). Ik heb weer de installatie-procedure doorlopen en kreeg weer een melding dat er een of ander pdf-bestand (ik weet niet meer precies welk) van hp ontbrak. Ik heb de pc gereboot en wat bleek .... de laserprinter was weer verschenen (???). En werkte weer normaal. Geen idee hoe dit kan. Het lijkt me toch dat de printer er of is of niet is, maar niet 'zo af en toe'. Lijkt wel een spookprinter. Een plausibele oorzaak die ik kan bedenken is dat dit nog te maken heeft met kinderziektes in Ubuntu 10.04 LTS en dat deze na de nodige updates vanzelf wel zullen verdwijnen. Vreemd blijft het wel. Nog niet eerder meegemaakt. Ik ben benieuwd of m'n spookprinter nu wel gewoon aanwezig blijft op de bewuste pc.
Link naar reactie
Wellicht. Ik had zelf volgens mijn aantekeningen, tijdens de Ubuntu Lucid Lynx Bèta test, dat mijn draadloze WUSB600N v1 een paar keer tijdens het opstarten, niet herkend werd. Nadat ik 'm had uitgeplugd, en weer terug ingeplugd werd deze weer herkend. De bug van jouw zou wellicht deze kunnen zijn https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/564459 wellicht zou je kunnen controleren of dat 'm echt is.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...