Ga naar inhoud

openoffice op suse 11.2


Aanbevolen berichten

[quote:ca41cb4b6e="mcb77"]Sinds kort ben ik overgegaan op suse 11.2 (van 10.3).[/quote:ca41cb4b6e] Heb je dit dan gedaan via een upgrade installatie? Voor een upgrade installatie is de stap van 10.3 naar 11.2 waarschijnlijk te groot. En is een nieuwe installatie beter. Waarbij je dan ervoor zorgt, dat je data veilig wordt geback-upt naar een extern media. Zoals een externe harddisk of USB stick. Die je uiteraard eerst uitplugd, alvorens je openSUSE installeert. [quote:ca41cb4b6e="mcb77"]Vreemd genoeg is het icoontje van "Kantoor" vananderd in een vraagteken. Hoe kan ik dit herstellen?[/quote:ca41cb4b6e] Als je nu met de rechter muisknop op dat Kantoor icoon klikt en in het context menu dat dan verschijnt Eigenschappen/Properties. Als je daar klikt op dat vraagteken, kun je dan wellicht een Office icoon selecteren? Welke informatie wordt getoond als je klikt op tabblad Applicatie/Aplication? Als je een afbeelding post, kun je dat beter niet doen vanaf de ruimte van je provider. Maar vanaf een [url=http://www.free-webhosts.com/free-image-hosting.php]Free Image Hosting.[/url]
Link naar reactie
De planning was in eerste instantie om een upgrade uit te voeren. Na een aantal foutmeldingen ben ik teruggegaan heb een ervoor gekozen een schone installatie uit te voeren. Blijkbaar is er toch een upgrade uitgevoerd omdat mappen en bestanden zijn blijven staan. Als ik nu rechtsklik op het vraagteken icoon dan kan ik niet kiezen voor het office icoon. Wel passeren alle individuele office programma's de revue. Waarom zou ik een afbeelding niet via mijn provider laten zien?
Link naar reactie
[quote:f526fa9643="mcb77"] Blijkbaar is er toch een upgrade uitgevoerd omdat mappen en bestanden zijn blijven staan.[/quote:f526fa9643] Dat zou als het goed is, te zien moeten zijn bij Installatie modus. Daar zal ongeveer gestaan hebben: Nieuwe Installatie en Update. [quote:f526fa9643="mcb77"] Als ik nu rechtsklik op het vraagteken icoon dan kan ik niet kiezen voor het office icoon. Wel passeren alle individuele office programma's de revue.[/quote:f526fa9643] Maar stonden daar Systeem iconen en Applicaties wel geselecteerd? En werkt OpenOffice.org nog wel? [quote:f526fa9643="mcb77"]Waarom zou ik een afbeelding niet via mijn provider laten zien?[/quote:f526fa9643] Omdat deze hier enige tijd niet getoond werd. (Wellicht provider storing.) Pas vlak voordat ik mijn vorige bericht postte, kon ik die afbeelding zien.
Link naar reactie
[quote:e7fd7a0a41="mcb77"] Als ik nu rechtsklik op het vraagteken icoon dan kan ik niet kiezen voor het office icoon. Wel passeren alle individuele office programma's de revue.[/quote:e7fd7a0a41][quote:e7fd7a0a41="jolo"]Maar stonden daar Systeem iconen en Applicaties wel geselecteerd? En werkt OpenOffice.org nog wel?[/quote:e7fd7a0a41] Daar staan wel systeem iconen, alleen niet die van OpenOffice.org. Ik kan OpenOffice wel open dmv het vraagteken.
Link naar reactie
Overweeg eens, om met een schone lei te herbeginnen. Alle partities vernietigen en daarna 11.2 gewoon schoon installeren. Stap 1 (geschreven voor Ubuntu, maar ook bruikbaar voor openSUSE; je kunt de Ubuntu CD gebruiken voor het partitiebeheer, maar ook bijvoorbeeld de Gparted LiveCD): http://sites.google.com/site/computertip/herinstallatie Stap 2: kijk eens naar deze tips voor openSUSE 11.2: http://sites.google.com/site/computertip/opensuse
Link naar reactie
[quote:cc8112831e="mcb77"] Vreemd genoeg is het icoontje van "Kantoor" vananderd in een vraagteken. Hoe kan ik dit herstellen? [/quote:cc8112831e] meesteenvoudige manier: verwijder het pictogram van eht bureaublad en sleep vanuit het startmenu een nieuw pictogram naar dezelfde positie op het bureaublad. Kies voor [kopieren] in het snelmenu dat verschijnt. Het vraagteken komt wellicht doordat de afbeelding voor openoffice onder suse11 een andere naam heeft als onder suse10, waardoor de starter op je bureaublad een vraagteken toont.
Link naar reactie
Wil je het anders doen: Rechtsklik op het pictogram en kies voor [openen met » kwrite] Deze tekst hoort er in te staan onder opensuse 11: [code:1:5e67b5509d] [Desktop Entry] X-SuSE-translate=true Name=Office Protocols=file;ftp;http; MiniIcon=openoffice MimeType=application/x-scalc;application/x-smf;application/x-sdraw;application/x-sds;application/x-swriter;application/x-sgl;application/x-sda; Exec=oofromtemplate Icon=ooo-gulls Path=$HOME Type=Application Terminal=0 [/code:1:5e67b5509d] Derde manier: Rechtsklik op het pictogram en kies voor [eigenschappen] bij de eigenschappen, klik op het vraagteken om een nieuw pictogram uit te zoeken. Kies in het keuzescherm voor [overige pictogrammen] en daarna voor [bladeren]. blader vervolgens naar de map /usr/share/icons/hicolor/32x32/apps en typ in het invoerveld te tekst ooo-gulls.png, zodat in de enorme lijst met pictogrammen uiteindelijk die overblijft. Daarna je keuzes bevestigen en klaar ben je.
Link naar reactie
[quote:5fd466346d="mcb77"]De planning was in eerste instantie om een upgrade uit te voeren. Na een aantal foutmeldingen ben ik teruggegaan heb een ervoor gekozen een schone installatie uit te voeren. Blijkbaar is er toch een upgrade uitgevoerd omdat mappen en bestanden zijn blijven staan. [/quote:5fd466346d] Nee, suse zet /home op een aparte partitie en laat die ongemoeid bij een installatie. Dus je oude configuratie en eventuele documenten staan nog gewoon op je computer. Wil je dat niet, dan kun je je home directory schoonvegen en daarna de computer herstarten. Doe dit schoonvegen niet terwijl kde is opgestart, aangezien kde zijn configuratiebestanden opslaat op het moment dat kde wordt afgesloten. gevolg is dat je toch niet met een schone lei begint.
Link naar reactie
[quote:49a313b649="maximilaan"]Beetje erg drastisch om een pictogram-probleem in een desktop-bestand op te lossen[/quote:49a313b649] Dat is niet alleen vanwege dat probleem met een icoon. Maar omdat een upgrade van opensuse 10.3 naar 11.2 eigenlijk een te grote stap is, om te doen zonder de root partitie te formatteren.
Link naar reactie
die upgrade is mislukt, en dus koos hij voor een installatie. installatie houdt automatisch in dat de relevante partities worden geformatteerd. Hij heeft dus al een nieuwe, schone installatie. het is dus niet nodig om handmatig de hele schijf, inclusief alle partitioneringen te wissen om een schone installatie te doen.
Link naar reactie
[quote:41000acd19="maximilaan"]het is dus niet nodig om handmatig de hele schijf, inclusief alle partitioneringen te wissen om een schone installatie te doen. [/quote:41000acd19] Met dat deel ben ik het eens. Het opnieuw partitioneren is waarschijnlijk alleen vereist, wanneer de partitietabel corrupt is geworden. [quote:41000acd19="maximilaan"]die upgrade is mislukt, en dus koos hij voor een installatie. installatie houdt automatisch in dat de relevante partities worden geformatteerd.[/quote:41000acd19] Inderdaad, alleen verwacht ik dan geen probleem met een OpenOffice.org icoon. Want op één van mijn oude test-PC's waarop onder andere opensuse 11.3 Milestone 3 op draait, heeft zelfs "out of the box" een Office icoon. Met de naam Office dus.
Link naar reactie
kan best, maar onze topicstarter migreert van suse 10 naar suse 11, en in de tussentijd is de naamstelling van pictogrammen aangepast aan de specificaties van freedesktop. Het euvel is dus gewoon een .desktop-bestand met daarin een andere pictogramnaam dan in opensuse 11.2 gebruikelijk is, met dit als gevolg. Valt me nog mee dat er 1 vraagteken verschijnt: in het ergste geval waren alle pictogrammen op de desktop vraagtekens..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...