Ga naar inhoud

Gigatribe onder Ubuntu 8.04


Aanbevolen berichten

Ik zou graag met iemand bestanden uit willen wisselen en chatten via Gigatribe. Ik kon geen Linux-alternatief vinden, zodoende dat ik het met behulp van Wine probeerde. Als ik Gigatribe nu opstart krijg ik een wit vlak. Als ik mijn naam en wachtwoord intoets verschijnt een groter scherm, echter kan ik niet lezen wat ik ingetoetst heb. Via de werkbalk kan ik weer afsluiten, al is hier de text ook onleesbaar. Ik heb gekeken of mijn kleurinstelling misschien verkeerd stond, maar in mijn Ubuntu-settings zie ik geen dubbele kleuren. Wat zou het probleem kunnen zijn. Is er een Linux-alternatief voor Gigatribe?
Link naar reactie
[quote:43da3bdd09="eddein"]Dank je wel voor je reactie. Werkt jouw advies ook als de andere kant GigaTribe gebruikt, of is dit een eigen netwerk?[/quote:43da3bdd09] Wel een ander netwerk, denk ik. Enfin, dat kun je zelf nakijken.... Het werkt natuurlijk alleen, wanneer verzender en ontvanger allebei hetzelfde netwerk gebruiken.
Link naar reactie
Tja, dat betekent dat ik heel veel mensen moet overhalen op een ander netwerk over te stappen, eigenlijk geen optie. Ik zit nog even na te denken waarom Gigatribe niet werkt. Zou het ermee te maken kunnen hebben dat ik onder Wine nog extra sopftware moet installeren, ik denk dan aan Java of Flash. Dit zou een oorzaak kunnen zijn waarom de PC wel ruimte maakt voor het window, maar uiteindelijk de window wit laat.
Link naar reactie
Hmmm.... Over het algemeen raad ik voor Windowsprogramma's..... Windows aan. Noodoplossingen als Wine werken soms niet goed en scheppen nieuwe veiligheidsrisico's in Linux: http://sites.google.com/site/computertip/wine Een tweevoudig opstartbare computer is voor jou ideaal, denk ik. Dan kun je bepaalde Windowsprogjes die je wil blijven gebruiken, gewoon in hun "natuurlijke" omgeving laten werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...