Ga naar inhoud

rootkits ubuntu/linux


anoniem

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
RKhunter is een krachtige tool om je systeem te controleren op diverse instellingen en eventuele besmette bestanden die hackers gebruiken om in jouw server te komen. Het is raadzaam om naast rkhunter ook chkrootkit te installeren. Download rkhunter # cd /usr/local/src/ # wget http://downloads.rootkit.nl/rkhunter-1.2.1.tar.gz Pak het bestand uit: # tar -zxf rkhunter-1.2.1.tar.gz Ga naar de uitgepakte bestanden: # cd rkhunter Installeer rkhunter op je server: # ./installer.sh Start rkhunter: # rkhunter -c Meer informatie: http://www.rootkit.nl/ en dan hier de instalatie van chkrootkit # mkdir /root/downloads # cd /root/downloads # wget ftp://ftp.pangeia.com.br/pub/seg/pac/chkrootkit.tar.gz # tar xvzf chkrootkit.tar.gz # cd chkrootkit-0.45 (afhankelijk van de gedownloade versie) # make sense Start chkrootkit: # /root/downloads/chkrootkit-0.45/chkrootkit or ./chkrootkit ik zelf gebruik deze 2 op diverse servers die gebruikt worden voor webhosting en ben er zeer tevreden over
Link naar reactie
[quote:bef53102ca="patrickekkel"] ik zelf gebruik deze 2 op diverse servers die gebruikt worden voor webhosting en ben er zeer tevreden over[/quote:bef53102ca] Op servers kunnen ze handig zijn, ja. Die staan immers altijd aan en zijn bereikbaar van buitenaf. Maar voor gewoon bureaugebruik (thuisgebruik) raad ik ze af. Die automatische controles zijn af en toe flink lastig, want processor-intensief. En ze vinden bij bureaucomputers toch nooit iets....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...