Ga naar inhoud

xorg.conf voor dual screen


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste allemaal, Ik heb een laptop met extra scherm er aan. Dit werkt allemaal prima onder ubuntu 9.10, al doen de compiz effecten het niet. Zonder extra scherm wel. Nu hebben we een beamer gekocht, die op dezelfde resolutie werkt als mijn extra beeldscherm. Om op de beamer tegelijkertijd hetzelfde beeld te krijgen als op mijn extra scherm heb ik een vga splitter gekocht. Ubuntu herkent echter niet meer mijn extra scherm en gebruikt de verkeerde resolutie, de goede resolutie staat ook niet meer in het rijtje bij schermvoorkeuren. Volgens mij is dit op te lossen door mijn xorg.conf aan te passen. Deze heeft nu de volgende inhoud:[code:1:0ced35f7cf]Section "Screen" Identifier "Configured Screen Device" Device "Configured Video Device" SubSection "Display" Virtual 2560 1024 EndSubSection EndSection Section "Device" Identifier "Configured Video Device" EndSection [/code:1:0ced35f7cf] Hoe kan ik er voor zorgen dat de resolutie ook goed blijft als ik de vga splitter gebruik? en misschien ook de compiz effecten werken? Ik heb al verschillende keren op google gezocht hoe ik xorg.conf kan configureren. De tutorials die ik daarvoor gevonden heb zijn echter ong. altijd gericht op 1 scherm en gaan er van uit dat het xorg.conf bestand al behoorlijk gevuld is of dat je precies weet welke drivers je grafische kaart gebruikt. Mijn lappie heeft de volgende gegevens: Dell inspiron 1501, met ATI Radeon XPRESS 200M 5975 (PCIE) grafische kaart. Laptop scherm heeft resolutie van 1280*800 (15.3") en het extra scherm een resolutie van 1280*1024 (17") Bijvoorbaat dank! Corniël
Link naar reactie
De enige die zou werken voor mij is MergedFB omdat ik de open source driver gebruik. Echter bij stap 3 loop ik al vast.[code:1:cd6b4b257c]3. Next, go to the "Monitor" Section and add the following Horizsync 28-64 #You may wish to change the values to fit your specific monitor Vertrefresh 43-60 [/code:1:cd6b4b257c]Ik heb geen "monitor" section
Link naar reactie
[quote:cbe0fe5aad="cor0612"]Ik heb geen "monitor" section[/quote:cbe0fe5aad] Hoe had je die /etc/X11/xorg.conf aangemaakt? Bij default heeft Ubuntu 9.10 er geen. Had je dat wel gedaan, zoals geadviseerd wordt in deze hyperlink http://www.osguides.net/operation-systems/217-how-to-create-xorgconf-in-ubuntu-910.html Anders zit er waarschijnlijk niets anders op dan die "Monitor" Section handmatig aan te maken. Check daarvoor in de handleiding van je monitoren voor de specificaties. Als je deze buiten de specificaties opgeeft, dan krijg je waarschijnlijk een "out of range" melding op je monitor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...