Ga naar inhoud

OpenSUSE updater


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben nog behoorlijk nieuw in Linux en ben nog onderzoekend dus... Ik loop nu ergens tegenaan waar ik ff geen raad mee weet. De update vertoont in het paneel een vraagteken, de melding is als volgt: Kon niet controleren of er opwaardering beschikbaar zijn. Please use "Add/Remove Update Sources..." from the tray icon menu to define an update repository. Iemand die me opweg kan helpen?
Link naar reactie
suse heeft een internetbron nodig die de updates aanbiedt. om die te krijgen, rechtsklik op het pictogram van de updater in het systeemvak, kies voor [opwaardeerbronnen toevoegen/verwijderen], voer het wachtwoord van root (is meestal zelfde wachtwoord als van de eerste gebruiker op de pc) in als daarom gevraagd wordt. yast start dan met de geconfigureerde installatiebronnen. klik links onderin het scherm op [toevoegen] en in het volgende scherm vink je het keuzerondje voor [installatiebronnen van de gemeenschap] en klik daarna op [verder] je krijgt dan een lijst met online bronnen. zoek in die lijst naar de [hoofd-opwaardeerbron] en vink die aan. vink eventueel ook packman en videolan aan: die bevatten aanvullende software die zeer bruikbaar is voor je systeem. klik daarna op [ok] importeer eventuele certificaten als daarom gevraagd wordt. Daarna moet alles naar wens werken ;)
Link naar reactie
Broadcom... In openSUSE is die kaart iets minder makkelijk aan de praat te krijgen dan in Ubuntu. Maar het kan wel. Dit lijkt een veelbelovende aanpak: http://osx86sv.wordpress.com/2009/11/14/opensuse-11-2-is-here-an-its-runs-very-well-on-mini10v/ Als je klikt op de snelkoppeling op die pagina voor het stuurprogramma, dan krijg je dit bestandje: http://www.mediafire.com/?gzz1nyznuyl Uitpakken (het is gezipt) en daarna het uitgepakte bestand dubbelklikken, net als een .exe-installeerder in Windows. Zorg voor bedrade internetaansluiting tijdens dit proces, want er wordt wat spul binnengesleept vanaf het internet. Daarna de computer volledig herstarten. Ik weet niet of het werkt, want ik heb zelf geen Broadcom-kaartje! Maar het lijkt waarschijnlijk dat dit zal werken.
Link naar reactie
Helaas lukt het niet... Melding tijdens de software installatie: =============================================== Er deed zich een fout voor tijdens het aanmaken van de installatiebron. Details: Packman Repository. Geen geldige metadata gevonden op opgegeven URL('s). Geschiedenis: - Repo exeption Opnieuw proberer? Ja Nee =============================================== Opnieuw proberen heeft geen zin... Vervolgens geprobeerd de "Gemeenschapbronnen" Packman toe te voegen, foutmelding... FOUT toevoegen van bron Packman Repository is mislukt En nu? Dit alles betreft versie 10.3. Is dat misschien de boosdoener?
Link naar reactie
Goed idee :) Beste is backup maken van je persoonlijke documenten en instellingen (vergeet verborgen bestanden niet), en dan een nieuwe installatie doen met opensuse 11.2 Let er bij de installatie op of opensuse een aparte partitie maakt voor /home. Grote voordeel daarvan is dat bij een toekomstige nieuwe installatie je niet alle persoonlijke documenten en instellingen kwijt raakt. Mocht je voor de live-cd kiezen, kies dan voor een Engelstalige installatie en zet daarna de taal op nederlands in yast. Dit omdat de live-cd wel de keuze biedt om een taal te kiezen, terwijl alleen engels op de cd staat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...