Ga naar inhoud

Acer Aspire one met Lnux Donel probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

LS: Een kennis van mij heeft deze mini notebook met Linux erop. (Flashusb disk van 16 gb??). Gelijk heeft hij een KPN DONGEL abb. erbij genomen ook voor zijn werk. Echter het inbellen met deze dongel lukt of wil niet!! Bij KPN (!!!!!!!) wisten ze ook niet hoe dat gaat maar wel verkopen!!!!! Is er iemand die ook zo'n Acer heeft met dongel als inbel en zou die dan mij een goedeuiteg kunnen geven? bvd, namens een kennis
Link naar reactie
  • 2 weken later...
vodafone en t-mobile hebben speciale software voor linux om in te bellen (is niet per se nodig, maar wel handig) kpn kent die volgens mij niet. om de dongel te kunnen gebruiken moet hij uit de cd-modus worden gehaald. Dat kan met usb_modeswitch en/of met modprobe usbserial vendor=0xf3d product=0x0112, waarbij de vendor- en product-codes moeten worden vervangen door die van de dongle. Die zijn te achterhalen met tail -f /var/log/messages inbellen kan met umtsmon. http://umtsmon.sourceforge.net/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...