Ga naar inhoud

[openSUSE 11.2] Geen toegang met ssh


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:fdff84c613="hws"]openSUSE 11.2 (..) Ook vanaf een Linux notebook krijg ik met 'ssh' geen toegang. [/quote:fdff84c613] Check om mee te beginnen of je de info uit dit 3 jaar oude topic nog kunt gebruiken. [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=167081&highlight=]Suse linux in Windows netwerk.[/url] De hyperlink daarin werkt niet meer, zoals dat bij oude hyperlinks gebruikelijk is. Maar die heb je zo te zien niet nodig. Als je dat al goed ingesteld had. Of het niet meer van toepassing is, post dan welke opties je in Yast gewijzigd had. En welke aanvullende software je geïnstalleerd had.
Link naar reactie
De openSUSE 11.2 i686 LiveCD had ik onlangs al gedownload. Inmiddels heb ik 'm op één van mijn oude PC (AthlonXP 1700+ met 1,5 GB werkgeheugen, 200GB en 160 GB harde schijven) geïnstalleerd. Zoals ik verwachte via YasT > Security and Users > Firewall > Allowed Services. Service to Allow: Secure Shell Server > Add. Voor Windows voeg je Samba Server toe. Uiteindelijk Next > Finish. Vanuit Ubuntu 9.10 kan ik er dan inkomen via ssh. [quote:0323e4904d="hws"]Suse 64 bit naar Xp wel zichtbaar, maar geen toegang. [/quote:0323e4904d] Dat is toch een ander probleem dan in je startpost. Bedoel je via ssh? Welke foutmelding verschijnt er dan in openSuSE?
Link naar reactie
[quote:457c8ffe05="benjamins"]Standaard is ssh wel geinstalleerd maar staat het uit, om het aan te zetten ga je naar yast en dan naar runlevel als je het daar aanzet werkt het.[/quote:457c8ffe05] Dat heb ik niet hoeven doen in openSuSE 11.2. Ik hoefde alleen te doen wat ik in mijn vorig bericht beschreef. De sshd daemon stond al aan. Of Yast heeft dat geregeld via die Firewall optie.
Link naar reactie
Bedankt benjamins en jolo. Inderdaad moest ssh handmatig ingesteld worden zoals benjamins aangaf. Voorheen (met 11.1) stond dit volgens mij altijd al aan, zoals jolo aangaf. Hoe dan ook, het werkt zoals het hoort. De overige zaken in mijn posting waren slechts bedoeld om aan te geven dat het netwerk en andere diensten correct werkten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...