Ga naar inhoud

Ubuntu 9.04 naast Windows Vista Basic


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil ubuntu naast mijn vista basic installeren, het gaat om ubuntu 9.04, ik heb een aparte partitie met 20gb maar daar zit recovery op, helaas ik weet niet hoe ik die op dvd krijg(ik heb dvd9 en de recovery is 6.44gb) het programma voor de recovery op de dvd te zetten werkt niet dus wil ik het handmatig doen en dan die verwijderen en ubuntu installeren, wat ik ook wil weten is of er iets tijdens de instalatie van ubuntu mis kan gaan?? En of iemand mij dat kan uitleggen, ik heb al ubuntu op pc maar die is oud en die gaat weg en ubuntu wil ik op de laptop, maar ik wil weten wat ik precies moet doen, want eerst wil ik handmatig die recovery op dvd9 zetten maar ik weet het niet hoe, en dan wil ik ubuntu installeren, ook wil ik weten of ubuntu naast vista wel veilig is en dat de bestanden niet samen gaan fuseren of zo, ook wil ik wat ik meteen zeg dat de ubuntu bootscreen(ik bedoel dat ik niet de standard beeld van ubuntu voor het kiezen van de systeem wil maar die van vista zelf) en ik wil weten hoe ik me erop moet voorbereiden, maar eerst wil ik die recovery handmatig op dvd9 zetten en dat is ook de probleem want de bijgeleverde software werkt niet naar toebehoren.
Link naar reactie
Wat wil je met ubuntu doen? Het draait uitstekend in virtualbox. Dus als het alleen om uitproberen gaat, is dat een goede optie. Zonder dat je hoeft te partitioneren oid. Je kunt de recovery partitie backuppen met een image backup programma. Deze kan de backup splitten in elke gewenste grootte. http://www.paragon-software.com/home/db-express/index.html Je kunt de recovery partitie daarna verwijderen, maar ook verkleinen, en de vrijgekomen ruimte gebruiken voor ubuntu. http://www.partition-tool.com/download.htm
Link naar reactie
ik heb hem al opvirtual pc getest en het werkt nogaal traag omdat mijn notebook een singel core heeft, en ubuntu wil ik omdat eigenlijk ik gebruik linux al sinds 1999, dus het blijft naast windows een belangrijke systeem voor mij, maar wel wil ik bedanken voor de programma voor de recovery, ik zie dat deze veel beter werkt dan de bijgeleverde. Nu nog de ubuntu installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...