Ga naar inhoud

openSuSe 11.1: Kernel lock vanwege RAID1 configuratie


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, Misschien dat mensen mij nog kennen... Ik heb hulp nodig voor het volgende probleem. Ik heb een nieuwe server aangeschaft met daarop geinstalleerd openSuSE 11.1. De server draait in een RAID1 configuratie (softwarematig). Nu heb ik het probleem dat ik continue kernel lock-ups krijg, waardoor het systeem gedurende een bepaalde time-out niet reageert en ik een load te verduren krijg die kan oplopen >10! Dit werkt niet fijn: om de haverklap system freezes. Maakt een server niet echt bruikbaar ook. Anyway: ik heb al van alles geprobeert om het probleem op te lossen. Het schijnt een bekend openSuSE 11.1 probleem te zijn en een BIOS upgrade zou de oplossing moeten zijn. Ik heb mijn Asrock x58 extreme moederbord BIOS geupgraded van versie 1.30 naar 1.40, maar daarmee is het probleem niet opgelost. Ik ben dus eigenlijk gedwongen om naar openSuSE 10.3 te downgraden, maar eigenlijk kan ik dit probleem niet hebben: heeft iemand nog een tip? Alvast bedankt! MvG, Philip
Link naar reactie
Hmmm... Ik zat eerst te denken aan openSUSE 11.2 Milestone 8, maar die heeft nog de nodige fouten, waaronder een voor Raid1 (Grub schiet in de stress): http://news.opensuse.org/2009/10/01/opensuse-11-2-milestone-8-released/ Heb je dit trouwens al aangekaart op Bugzilla? Mijn ervaring daarmee is zeer goed. Meestal binnen 24 uur antwoord, doorgaans van een ontwikkelaar van Novell. http://en.opensuse.org/Submit_a_Bug#Accessing_Bugzilla
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...