Ga naar inhoud

vanuit ubuntu windows (7) installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb ubuntu op mijn pc, en dat werkt enorm slecht (wat ik niet verwacht had) dus wil ik terug naar windows, dit keer windows 7. en ik heb 2 installaties, en van beide zegt die NA het branden dat er ERGENS corrupte files in zitte, terwijl ik ze allebij al is gebruikt heb zonder ENIG probleem, alleen dus nu kan ik ook geen DVD branden omdat als ik de iso open er alleen een READ ME.txt uit komt, ik kan de setup dus ook niet starten. (windows 7 kan je vanaf het bureaublad installeren. hoe kan ik ubuntu (of wine) zover krijgen dat die het WEL opend.? of hoe brand ik de iso zo dat die niet zeurt, als ik een usb boot wil maken dan zegt die dat het geen geldige desktop install is. Alvast bedankt voor jullie aandacht/tips!! Groeten Jelle
Link naar reactie
[quote:14749d754b="bizzkit"]Ik heb ubuntu op mijn pc, en dat werkt enorm slecht (wat ik niet verwacht had) [/quote:14749d754b] Voor het geval je dit zou willen melden. Wat had je verwacht van Ubuntu Linux? En met welke reden had je een Linux distributie willen proberen? Ikzelf denk dat Linux alleen kan tegenvallen voor de 3D gamers. Er zijn veel meer 3D games voor Windows. Ook is een 3D videokaart onder Windows doorgaans sneller dan onder Linux. [quote:14749d754b="bizzkit"] dus wil ik terug naar windows, dit keer windows 7. en ik heb 2 installaties, en van beide zegt die NA het branden dat er ERGENS corrupte files in zitte, terwijl ik ze allebij al is gebruikt heb zonder ENIG probleem [/quote:14749d754b] Bedoel je tijdens de installatie? Dat is mogelijk. Want zelf gebrande DVD-/+R(W)'s zijn slechter van kwaliteit dan geperste DVD's. Zelf gebrande DVD-/+R(W)'s zullen na verloop van tijd degraderen. Helemaal de DVD-/+RW's. Dus de herschrijfbare. Ook kunnen leesproblemen ontstaan zijn door vingerafdrukken op de DVD-/+R(W). Of door het vuil worden van de DVD speler' lenzen. [quote:14749d754b="bizzkit"] (windows 7 kan je vanaf het bureaublad installeren. hoe kan ik ubuntu (of wine) zover krijgen dat die het WEL opend[/quote:14749d754b] Het is niet mogelijk om Windows 7 setup te starten via Wine. Waar had je gelezen, dat dit wel zou kunnen? Wel zou je Windows 7 kunnen installeren in een VirtualBox onder Linux. Zie bijvoorbeeld deze blog [url=http://www.buildcontext.com/blog/2009/01/11/windows-7-public-beta-running-on-ubuntu-intrepid-810-virtualbox/]Getting Windows 7 Beta running on Ubuntu Intrepid via VirtualBox.[/url] [quote:14749d754b="bizzkit"]of hoe brand ik de iso zo dat die niet zeurt, [/quote:14749d754b] Je zou de ISO kunnen branden onder Linux met Brasero. Had je overigens van die Win7 ISO gecheckt of deze (nog) goed is? Op het computer!totaal staat daar een artikel over [url=http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Cursus-artikel/Windows-7-RC1-met-certificaat-van-echtheid.htm]Windows 7 RC1 met certificaat van echtheid.[/url] Je zou zowel de MD5sum van de Win7 ISO en de gebrande DVD-/+R(W) kunnen checken. Gebruik bij voorkeur een DVD-R. [quote:14749d754b="bizzkit"] als ik een usb boot wil maken dan zegt die dat het geen geldige desktop install is [/quote:14749d754b] Welke howto had je gebruikt? Je zou het eventueel nog kunnen proberen met deze [url=http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/]How To: Install Windows 7/Vista From USB Drive [Detailed 100% Working Guide].[/url]
Link naar reactie
Meesteenvoudige manier om windows7 te installeren is om de pc met de installatie-dvd van windows7 op te starten en dan de aanwijzingen te volgen. Als je van doel bent om ubuntu geheel te verwijderen, dan zou je met een opstart-cd (zoals ultimate bootdisk) kunnen proberen eerst alle partities te verwijderen. Als dat gedaan is ben je geheel van linux af en zijn eventuele installatieperikelen van windows7 geheel voor rekening van windows en dus het bijhorende windows-subforum alhier.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...