Ga naar inhoud

Slax wifi probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje bezig Linux versies uit te proberen, maar steeds stuit ik op het probleem ,dat Wifi meestal niet ( voor een leek als ik) werkend te krijgen is. Enige uitzonderingen zijn Ubuntu en Poppy's. Nu ben ik met mijn laatste probeersel , Slax , bezig ,want ik wordt het wel een beetje zat ! Hier ben ik een heel eind gekomen ,maar stuit op het laatst op een probleem met " local IP". De KWIFI manager binnen Slax geeft het volgende beeld : - connection speed ( in geel) :2 - status of active connection : - connected to network : yes - acces point : found - LOCAL IP : UNAVAILALE !!!!!!!!! - frequency : 11 - encryption : active Ik hoop echt ,dat iemand mij hiermee kan helpen, want mijn gevoel zegt mij ,"dat ik er bijna ben " ???? Groet, Troef
Link naar reactie
[quote:1f0302d988="Troef"]Het is gelukt !! De draadloze internetverbinding werkt.[/quote:1f0302d988] Het is mooi, dat het je gelukt is. Was die "Kwifimanager How TO" hyperlink voldoende. Of had je het op een andere manier gedaan? [quote:1f0302d988="Troef"]Ben nu nog benieuwd of ik Slax ook op mijn oude laptop kan draaien [/quote:1f0302d988] Volgens de info op het slax forum zou dat moeten kunnen draaien op jouw 9 jaar oude laptop ( 696 MHz, 192 MB) http://www.slax.org/forum.php?action=view&parentID=10827
Link naar reactie
Het is wat ingewikkelder; na wat zwoegwerk op mijn PC , volgens jouw link, was ik opeens op het internet !!!, maar vanmorgen wilde ik hetzelfde doen op mijn recente laptop en toen wilde het niet lukken. Het ging allemaal goed tot ik "dhcpcd wlan0" intypte om af te ronden, want daarna was de verbinding weer weg. Ik moet nog maar wat gaan zweten ! Wat betreft de 9 jaar oude laptop: de installatie verloopt probleemloos tot de openingspagina verschijnt. Het is een beeld waar te vaag een aantal iconen zichtbaar zijn op een heel donkere achtergrond. De resolutie is standaard 800x600. Ik hoop ,dat je hier ook een konijn uit de hoge hoed kan toveren, want het is de bedoeling dat ik Slax op deze laptop ga draaien.
Link naar reactie
[quote:1aa0464f7d="Troef"]Het is een beeld waar te vaag een aantal iconen zichtbaar zijn op een heel donkere achtergrond. De resolutie is standaard 800x600.[/quote:1aa0464f7d] En de resolutie had hoger moeten zijn, neem ik aan. Als je in Slax inlogt op tekst modus, zou je het als root gebruiker kunnen proberen met commando [code:1:1aa0464f7d] xorgsetup [/code:1:1aa0464f7d][Enter] Als alternatief zou je het nog kunnen proberen met commando [code:1:1aa0464f7d] xorgconfig [/code:1:1aa0464f7d][Enter] Een andere manier is /etc/X11/xorg.conf handmatig te bewerken. Alleen als je videokaart gebruik maakt van de VESA drivers, kun je wellicht geen hogere resoluties instellen, dan die je nu al gebruikt. Check dat eventueel met commando [code:1:1aa0464f7d] cat /var/log/Xorg.0.log | grep VESA [/code:1:1aa0464f7d][Enter] [quote:1aa0464f7d="Troef"]Het is een beeld waar te vaag een aantal iconen zichtbaar zijn op een heel donkere achtergrond.[/quote:1aa0464f7d] De helderheid van een laptop wordt bij mijn weten hardwarematig, op de laptop zelf geregeld. Of wordt bijvoorbeeld het BIOS en bootmenu wel voldoende helder weergegeven.
Link naar reactie
Ik heb jouw commando's uitgeprobeerd, maar deze resulteerden in een zwart scherm waar geen "beweging" meer in te krijgen was, dan alleen maar handmatig de computer uitzetten. Ik heb ook nog alle opstart modussen geprobeerd, echter zonder resultaat. Ik moet me er maar bij neerleggen dat Slax niet op mijn oude laptop kan draaien ??? Heb jij nog een suggestie welke Linux het wel zou kunnen doen ? Maar dan wel graag eentje waarbij deWIfi redelijk makkelijk werkend te krijgen is( niet dus DSL, waar ik met hulp ook niet uitkwam) Puppy Linux is tot nu de enige waar Wifi werkend te krijgen is ,alleen de " uitstraling" is lang niet Slax en een bijkomend probleem ik heb nog niet gevonden hoe deze de instellingen ( wifi ,email) kan onthouden, waardoor bij iedere opstart deze weer opnieuw ingesteld moeten worden en daar wordt ik niet vrolijk van !
Link naar reactie
[quote:0ae01ee6ce="Troef"]Heb jij nog een suggestie welke Linux het wel zou kunnen doen ? Maar dan wel graag eentje waarbij deWIfi redelijk makkelijk werkend te krijgen is[/quote:0ae01ee6ce] Je zou er één kunnen uitkiezen van deze hyperlink [url=http://wiki.laptop.org/go/Minimal_Linux_distros]Minimal Linux distros.[/url] Maar op welke van die lichte Linux distributies het makkelijk is om het draadloze netwerk te configureren, weet ik ook niet. Dat is afhankelijk van de meegeleverde applicaties van de Window Manager. Bij mijn weten is draadloze netwerk te configureren alleen makkelijk met KDE of Gnome. Maar die zitten niet bij de Lichte Linux distributies.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...