Ga naar inhoud

Kan nieuwe Ubuntu 9.04 install niet updaten?


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb nu dus Ubuntu 9.04 geinstaleerd naast Win Xp prof servicepack3. De harde schijf is 160 GB groot en Win XP die erop staat is 3,5 GB groot. Als ik nu dus wil updaten krijg ik deze melding: Niet genoeg vrije schijfruimte De update vereist 365M vrije ruimte op schijf '/'. Maak tenminste 354M ruimte vrij op '/'. leeg uw prullenbak, en verwijder tijdelijke pakketbestanden van vorige installaties met 'sudo apt-get clean'. ??? Hallo vind je 150+ GB niet genoeg??? :o :o :o Is dit een bug? Dus de vraag is wat kan ik hier aan doen?
Link naar reactie
150 GB is vanzelfsprekend ruim groot genoeg. Ikzelf heb op één van mijn oude multiboot PC's Ubuntu 9.04 staan op een 20 GB root partitie. Daarvan wordt 2,6 GB gebruikt, en is er 16 GB vrije ruimte. De updates heb ik al met succes kunnen installeren via commando [code:1:a25cb2e192] sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade [/code:1:a25cb2e192][Enter] Check bij jouw Ubuntu installatie in een Terminalvenster commando [code:1:a25cb2e192] df -h [/code:1:a25cb2e192][Enter]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...