Ga naar inhoud

visual effects


Aanbevolen berichten

Ik heb Mandriva ONE 2009 Spring op een andere pc geinstalleerd en heb bij de installatie aangegeven geen visual (3d e.d.) effects te willen. Nu wil ik die echter toch inschakelen, maar weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg. Ik zit het met de Compiz Config Settings Manager te proberen, maar dat lukt me niet. Moet ik extra software installeren? Kortom, hoe krijg ik toch al die effecten voor elkaar, want dit is wel erg kaal werken.... ( opm. : onder Ubuntu heb ik bij System > Appearance een tab "visual effects". Bij Mandriva niet.) Thx!
Link naar reactie
Bedankt Jolo! Klopt! Alleen wanneer ik de visual effects inschakel kan ik het aantal workspaces (virtuele desktops ; rechtsonderin) niet meer uitbreiden. Die blijven dan beperkt tot vier stuks, terwijl ik zonder visual effects dit aantal ongelimiteerd kan uitbreiden. Ik liep hier in het verleden ook al eens tegenaan en krijg dit probleem niet opgelost.
Link naar reactie
met visual effects gebruik je compiz als windowmanager en loop je tegen diens beperkingen aan. Kan zijn dat compiz maar 4 virtual desktops kent? zonder compiz werk je met kwin (kde) of metacity (gnome), en die kunnen veel meer virtual desktops aan. (kde iets van 24 geloof ik). Mocht je kde gebruiken en visuele effecten willen, overweeg dan om kde 4.2 te gebruiken. Die heeft geen compiz nodig.
Link naar reactie
[quote:54e13abd43="maximilaan"]Kan zijn dat compiz maar 4 virtual desktops kent? [/quote:54e13abd43] Dat zou kunnen. Ikzelf heb het gisteren ook even geprobeerd op één van mijn oude test PC's. Daarop staat onder andere Mandriva 2009.1 Gnome. Ik kwam met compiz ook niet verder dan 4 virtual desktops. [quote:54e13abd43="maximilaan"]Mocht je kde gebruiken en visuele effecten willen, overweeg dan om kde 4.2 te gebruiken. Die heeft geen compiz nodig.[/quote:54e13abd43] Mandriva 2009 one is nog met KDE 4.1. Dan is het voor de TS wellicht makkelijker om te upgraden naar de KDE Mandriva 2009.1 one. Deze heeft KDE 4.2.2.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...