Ga naar inhoud

SUSE 11.1 VLCplayer stream "standpunt" wil niet


Aanbevolen berichten

[quote:e668ebce1f="willem1940"]Is het niet juist Gnome dat steeds lijn-input vergt dan?[/quote:e668ebce1f] Tegenwoordig, bij normaal gebruik, zelden of nooit meer. Alleen als je diep onder de motorkap wil duiken. Met KDE kun je ook diep onder de motorkap vaak nog terecht met een of ander grafisch gereedschapje. Dat vind ik trouwens gelijk het nadeel van KDE: ik vind het net een omgevallen gereedschapskist.... Ik vind m'n weg niet in al die gereedschappen. Het zijn er veel teveel, vind ik. Gnome mikt juist op zoveel mogelijk eenvoud en simpelheid in de bediening. Het menu van Gnome is dan ook bijna kinderlijk eenvoudig. Met als gevolg, dat sommige gebruikers zich een beetje "als klein kind" behandeld voelen. Ik voel dat niet zo: als ik diep onder de motorkap wil duiken, dan pak ik gewoon de terminal....
Link naar reactie
Het werd nu helemaal te gek, bij aanklikken van een MP3 in een e-mail, Hotmail via firefox, volgde afspelen in "canon", dubbel dus met enige seconden vertraging, 2 "regels" over elkaar. Ik geloof dat ik begin "warm" te worden; zie als mogelijke oorzaken van conflicten: 3 addons aanwezig in mijn Firefox: Media Converter; Mediaplayer Connectivity; Media Wrap Deze voorlopig allemaal uitgeschakeld want VLC en Mplayer hadden elk reeds een "plugin" ..... en deze "dubbelheid" veroorzaakte wellicht het "canon" afspelen via Firefox. Alle mediaplayers verwijderd en alleen VLC geïnstalleerd, mèt Mozilla-plugin (Amarok haal ik misschien tzt terug om een "playlist" te kunnen hanteren die ik in VLC niet aantref). Ik ben nu zo te zien weer terug waar ik begonnen was: die omroep-stream krijg ik niet aan de praat. Verder lijken door mij opgeroepen overige media wel normaal te werken.
Link naar reactie
Steeds maar spannender: Mplayer/Amarok/Codecs(restricted) weer erbij en ook in Firefox de addon Mediaplayer Connectivity. "Toepassingen" in Firefox-voorkeuren geeft aan VLC-player alléén maar voor FLAC-bestanden te zullen gebruiken, voor de rest alles Mplayer. MP3 openen in Firefox geeft eerst een keuze-schermpje maar terwijl vliegt, met minstens 1 foutmelding, 4x Mplayer open en speelt het bestand zich on-stopbaar af. Na afloop blijft 1 van de geopende Mplayers, in overduidelijke crash-toestand (alleen maar een blauw veld), onsluitbaar hangen.
Link naar reactie
De keuze voor Gnome of KDE zou geen invloed moeten hebben, op het resultaat van het toevoegen van de multimedia ondersteuning. Ik heb de instructies van pjotr123 hier geprobeerd in openSuSE 11.1 met KDE 3.5.10. Alleen vlc-gnome heb ik niet geïnstalleerd. Dat lijkt te werken. Die hermitage-link speelt hier wel af in Firefox. Alleen zit daarin te veel blauw/paars. De gezichten van de mensen zien er dan ietwat blauw/paars uit.
Link naar reactie
Ik blijf mij concentreren op VLC-player, domweg omdat die in totaal meer kan dan de andere mij bekende players. De omroep-website raadt die ook uitdrukkelijk aan in het info-gedeelte en verwijst naar resultaten met Ubuntu. Die foute kleuren komen mij bekend voor, lijken op wat mij ooit overkwam met Firefox-onder-Wine: verwisseling van rood en blauw. Op enige manier blijf ik conflicten oplopen bij aanwezigheid van Media Connectivity en meerdere players; voorlopig die allemaal overboord gegooid behalve Amarok die Firefox niet schijnt te zien.
Link naar reactie
Let op: installeer VLC alleen vanuit de Packman-pakketbron en niet vanuit de Videolan-pakketbron. De VLC-versie in de Videolanbron schijnt slecht te zijn. En installeer vanuit Packman ook niet de "preview"-versie, want die zit nog vol met fouten. Pak beslist de stabiele versie (vlc-gnome voor Gnome of vlc-qt voor KDE).
Link naar reactie
[quote:6d66eb15d3="pjotr123 "]En installeer vanuit Packman ook niet de "preview"-versie, want die zit nog vol met fouten. Pak beslist de stabiele versie (vlc-gnome voor Gnome of vlc-qt voor KDE).[/quote:6d66eb15d3] Ik had de "preview"-versie geïnstalleerd van vlc. Nadat ik deze had verwijderd worden de uitzending gemist filmpjes getoond in een vlc venster. De kleuren zien er nu normaal uit. Alleen nog wel zonder geluid. Ofschoon de geluidskaart wel geconfigureerd is in yast. Zelfs het test geluidje werkt niet. Terwijl het geluid wel werkt onder Ubuntu 9.04 op dezelfde (multiboot) PC. Dat zoek ik later nog wel eens uit.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Omroep/streams wilde nog steeds niet. Vandaag VLC-player met alle aanhang totaal verwijderd en de van VLC-site gedownloade one-click-install vlc.ymp voor SUSE11.1 aangeklikt/geïnstalleerd. Nog geen VLC- mozilla-plugin geïnstalleerd, wel gekeken in instellingen Firefox en die beloofde zoals gewoonlijk op een aantal punten VLC. Weer naar de omroep-site en ..... alles speelde perfect in .... Novell Moonlite 1.0.1 VLC-mozilla-plugin geïnstalleerd; weer naar de omroep-site ..... NUL. VLC-mozilla-plugin weggegooid, omroep gaat weer prima in Moonlite. Op Net via Firefox diverse muziekbestanden aangeklikt en die gingen prima in VLC, Firefox ziet-um dus goed. Geen idee wat het veronderstelde nut van die mozilla-plugin dan moet zijn maar die werkt "op punten" Moonlite tegen (want sommige andere streams kwamen al wel toch via Moonlite open); erzonder werkt het dus wel. ;) Alle players die ik nog aan boord heb zijn: -Amarok -VLC -Moonlite -Adobe flash
Link naar reactie
moonlight is de Novell-implementatie van Microsoft Silverlight, wat een concurrent is van Adobe Flash. Net zoals je flash-streams in principe alleen met de flash-plugin kunt afspelen kun je silvelight-streams alleen afspelen met de moonlight-plugin.. Verschil met silverlight en flash is dat microsoft met silverlight nu bij versie 3.0 is, terwijl moonlight qua implementatie ergens bij 1.1 zit. Bij flash zijn de versies op alle platformen gelijk. Het kan dus gebeuren dat sommige silverlight-applets niet kunnen worden afgespeeld onder linux.
Link naar reactie
[quote:92eeb0d49e="willem1940"]Ja, had ik ook al begrepen maar misschien komen er nog updates voor Moonlite.[/quote:92eeb0d49e] Uiteraard komen die. Net zoals er updates voor silverlight komen. En dan is de vraag of moonlight ooit op hetzelfde niveau als silverlicht komt, aangezien ze nu al 2 versies achterliggen. [quote:92eeb0d49e] Maar het gaat mij er vooral om dat die (overbodig?) VLC-mozilla-plugin, Moonlite voor sommige streams schijnt/blijkt te kunnen dwarszitten.[/quote:92eeb0d49e] Je kunt in firefox de tekst [b:92eeb0d49e]about:plugins[/b:92eeb0d49e] typen om te kijken welke extensies de vlc-plugin zoal wil afspelen.
Link naar reactie
[quote="maximilaan"][quote:afbdd90dcd="willem1940"]........... [quote:afbdd90dcd] Maar het gaat mij er vooral om dat die (overbodige?) VLC-mozilla-plugin, Moonlite voor sommige streams schijnt/blijkt te kunnen dwarszitten.[/quote:afbdd90dcd] Je kunt in firefox de tekst [b:afbdd90dcd]about:plugins[/b:afbdd90dcd] typen om te kijken welke extensies de vlc-plugin zoal wil afspelen.[/quote:afbdd90dcd]Dat stond ook al direct leesbaar in "voorkeuren - toepassingen" van Firefox bij sommige toepassingen (VLC-plugin gebruiken) en is nu vervangen/opgedeeld over "VLC-player" en "Moonlite". Ik denk niet dat ergens ooit vermeld zal hebben gestaan "deze VLC-mozilla-plugin wordt gebruikt maar verziekt wel sommige functies van Moonlite". Het is dus stom toeval dat ik deze bug heb weten te temmen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...