Ga naar inhoud

Vsftp niet zichtbaar voor windows gebruikers?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een ftp servertje opgetuigd voor een tijdelijk project. Daarvoor heb ik vsftpd uitgekozen, omdat deze licht, simpel en veilig is. Alles lijkt mij goed geconfigureerd, maar toch gaat er iets grondig fout. Als ik lokaal van de ftp-server inlog met de ftp-client werkt het prima. Als ik vanaf mijn windows laptop via firefox of internet explorer naar de ftp server surf, dan vind hij hem niet. Als ik echter de windows ftp client gebruik vanuit een dosbox, dan werkt het ook. Gebruikers van buiten mijn netwerk kunnen er wel op als ze de standaard linux ftp-client gebruiken (andere heb ik niet getest). Windows-ebruikers buiten mijn netwerk kunnen er echter helemaal niet op komen, die krijgen steevast een time-out. Zowel met filezilla als de windows ftp utility vanuit een dosbox. Waar zou dit door kunnen komen? Alles lijkt mij goed te staan. Waardoor werkt de linux ftp-client wel, maar kunnen windows gebruikers er niet op komen? Zou het te maken kunnen hebben met het verschil tussen active en passive ftp? Of is het een probleem bij de windowsgebruikers in kwestie?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...