Ga naar inhoud

opwaardeerknop


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:15a801d50b="jan13011965"] Beschik je toevallig over een iso-bestand (video) om te testen of VLC bij jou dan wel goed functioneert of dat je tegen hetzelfde probleem als moi aanloopt? [/quote:15a801d50b] Op dat moment niet. Ik heb echter één van mijn .flv video filmpjes kunnen converteren naar een iso-video bestand. Dat deed ik onder Ubuntu 8.04.1 via deze instructies http://www.ubuntugeek.com/how-to-convert-flv-flash-video-to-dvd-iso-in-ubuntu.html Deze iso-bestand kopieerde ik vervolgens naar Ubuntu 8.10. Zo te zien wordt die daar gewoon met beeld en geluid afgespeeld in VLC. Wat wel opvalt is dat die geconverteerde iso-video een stuk groter is dan die .flv. Die is ongeveer 868 KB. De geconverteerde iso-video is ongeveer 18,5 MB. Maar als je bij jouw in Ubuntu 8.10 in een Terminalvenster naar de map gaat met een iso-video bestand en typt [code:1:15a801d50b] vlc <naam iso-bestand> [/code:1:15a801d50b][Enter] krijg je dan een foutmelding te zien?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Na de nodige updates te hebben geinstalleerd, zit er enig schot in de zaak. Ik heb een aardige collectie iso-bestanden (video) en het vreemde is nu dat VLC sommige wel afspeelt en andere weer niet. Ik ben dus een stapje vooruit gegaan, omdat ik voorheen met VLC onder Ubuntu 8.10 helemaal geen iso-bestanden kon afspelen. Vreemd is bovenstaande natuurlijk wel omdat de logica m.i. ontbreekt. Weet iemand hoe dit nu weer kan? En nog prettiger : is er een oplossing om ALLE iso-bestanden te kunnen bekijken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...