Ga naar inhoud

ISPConfig install


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo vrienden. Heb Debian (tekst-)geinstalleerd en ben begonnen met ispconfig te installeren. Volg daartoe de handleiding van ispconfig.org. Even na het begin lees je dat er eerst wat anders moet worden geinstalleerd. Dus de dir install_ispconfig gewist en opnieuw begonnen. Na de opdracht[code:1:87b0b45a68]tar xvfz SPConfig*.tar.gz[/code:1:87b0b45a68]krijg ik de melding:[code:1:87b0b45a68]tar: ISPConfig*..tar.gz:Functie open is mislukt:Onbekend bestand of map tar: Fout is niet herstelbaar -- tar sluit nu af tar: Child returned status 2 tar: uitgestelde afbrekeing na eerdere fouten[/code:1:87b0b45a68]Heb al veel gegoogled maar kan niet vinden wat te doen. Kan hier iemand mij helpen ? Bij voorbaat dank, opamax
Link naar reactie
[quote:e4dd466d83="opamax"]Onbekend bestand of map[/quote:e4dd466d83] Hij kan het bestand (ISPConfig*..tar.gz) niet vinden. Probeer eens om de volledige bestandsnaam in te typen of type in [quote:e4dd466d83]tar xvzf ISPConfig<TAB>[/quote:e4dd466d83] Waarbij "<TAB>" betekent dat je op de tab toets moet drukken. Als er in die directory maar één bestand is die begint met "ISPConfig" zal de bestandsnaam automatisch worden aangevuld.
Link naar reactie
dank voor reactie in de literatuur vind je naat de opdracht ....tar xvzf... ook een variant met een -(min) voor de xvzf, dus -xvzf. Dat moet denk ik verschil maken. Maar wat ? Heb de opdracht conform advies ingevuld en na de Tab HOOR ik een pieptoontje, maar op het scherm is niets te ZIEN na die opdracht. Dus zit niet in het bakkie. Hoe dan binnen te halen? Met 'apt-get install ISPConfig' misschien ?
Link naar reactie
[quote:822814f4a2="abraracourcix"]Ik denk dat dat een tikfoutje is 'tar xvzf'. xvzf zijn opties voor tar. opties geef je altijd aan door een koppelteken ervoor te plaatsen. tar -xvfz dus.[/quote:822814f4a2] Aha, weer wat geleerd. Toch heb ik irgendwo gelezen dat iemand heel duidelijk schreef dat het een min-teken moest zijn. Anyhow, heb het als koppelteken gebruikt en krijg dan een andere melding, n.l.:[code:1:822814f4a2]tar: U dient een van de opties 'Acdtrux' op te geven[/code:1:822814f4a2]Kent iemand dat ? Maar ook met dat koppelteken en dan <tab> krijg ik weer een piepje. Is er dus niet ?? Hoe dan te krijgen ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...