Ga naar inhoud

Acer Aspire One - Linux Linpus


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een Acer Aspire One met Linux Linpus, ik heb zelf een programma'ke geschreven met visual basic voor mijn pc met windows XP, nu wil ik dat programma ook draaien op mijn laptop Acer Aspire One, ik ben totaal niet thuis op linux gebied, maar heb al wel op het internet gezien dat er een programma Wine bestaat, maar vind Linpus er niet tussen, weet er iemand hoe ik mijn programma kan laten draaien op deze Linux Linpus, Bedankt The Matrix
Link naar reactie
Dat wordt lastig: Visual Basic is puur Windows; een programmeergereedschapje van Microsoft. Wine is een Windows-emulator, om Windowsprogjes te kunnen draaien onder Linux. Dat is natuurlijk een noodsprong, die meestal niet 100 % volmaakt werkt. Met alle respect overigens voor de makers van Wine, want het is een wonderbaarlijk technologisch hoogstandje natuurlijk. Je doet er daarom verstandig aan, te zoeken naar een autochtoon Linuxalternatief voor je progje. Desnoods kun je het herschrijven in Python (een prima programmeertaal voor Linux).
Link naar reactie
Hallo, bedankt voor je reactie, maar eigenlijk ben ik opzoek om mijn programma zowel op een windows pc te draaien als op mijn laptop met linux Linpus, maar het programma Wine kan ik dat installeren op mijn linpus versie, zo ja welke versie van wine moet ik dan nemen want linpus staat er zelf niet tussen, en hoe moet ik het dan installeren, ben totaal nog niet vertrouwd met linux, mvg, The Matrix
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hey, ik heb ook een Acer Aspire one met linpus op. enkele tips: eerst moet je (als je dat nog niet gedaan hebt): linpus in advanced mode zetten, hiervoor volg je volgende link: http://forum.aspireone.net/viewtopic.php?f=15&t=13 daarna kan je met rechter klik(gewoon ergens op het bureaublad) > Systeem > Software toevoegen en verwijderen. Daar kies je dan search en daar zoek je op "wine" en dan kies je het pakket "wine" dat onderaan de lijst staat. Het is altijd aan te raden om niet op vuile hacks zoals wine te moeten hervallen als je portable code wil schrijven. Je gaat dan beter gebruik maken van een programmeertaal die je makkelijk kan draaien op beide platformen. Ik heb her hier dan over C++, Java, Python, ... alles wat niet specifiek voor windows is, draait meestal ook op linux. Als je nog vragen hebt over linux kan je natuurlijk altijd hier terecht! Hannes
Link naar reactie
Hallo, Ik heb de linux linpus in de Advance Modus gezet, bij Software toevoegen/verwijderen geeft hij de melding, dat ik een wachtwoord moet ingeven, bij mijn weten staat er geen wachtwoord in, is er bijvoorbeeld een standaard wachtwoord, ik heb al Admin en Aministrator geprobeerd, zonder succes, weet er iemand raad, dank u, The Matrix
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...