Ga naar inhoud

pictogram netwerkverbindingen verdwenen uit systeembalk


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn probleem is het volgende : Mijn dochter heeft gisteren een aspire one gekocht (besturingssysteem Linus Lite ) Gisteren kon ze zonder problemen het thuisnetwerk op en vandaag nadat ze op school op het netwerk is geweest is de pictogram netwerkverbindingen weg uit de systeembalk en in het menu kan je ook niet meer op netwerkbeheer klikken want hij reageert niet terwijl alle andere functies/pictogrammen gewoon werken . Ik heb ook al naar een systeemherstel gekeken maar die kan ik niet vinden. Wie kan mij met dit probleem helpen ?
Link naar reactie
[quote:97b1ec5b8a="reemster"]Mijn probleem is het volgende : Mijn dochter heeft gisteren een aspire one gekocht (besturingssysteem Linus Lite ) [/quote:97b1ec5b8a] arggghhh, Bij enig googlen blijken er drie types áspire one'te bestaan, over welke hebben we het hier? (niet de versie met Windows XP in elk geval) De juiste naam van het besturings-systeem is "Linpus Linux Lite". [quote:97b1ec5b8a="reemster"]Gisteren kon ze zonder problemen het thuisnetwerk op en vandaag nadat ze op school op het netwerk is geweest is de pictogram netwerkverbindingen weg uit de systeembalk en in het menu kan je ook niet meer op netwerkbeheer klikken want hij reageert niet terwijl alle andere functies/pictogrammen gewoon werken . Ik heb ook al naar een systeemherstel gekeken maar die kan ik niet vinden. Wie kan mij met dit probleem helpen ?[/quote:97b1ec5b8a] Tja, wat heeft de school te bieden op het netwerk, en hoe werkt het daar. draadloos, met een draadje (in dat geval alleen de netwerkdraad inpluggen als je acertje UIT staat, en daarna pas aanzetten en opstarten, na affloop: eerst de computer via de software uitzetten en pas daarna het netwerk-kabeltje er uit....). Verder: als de school allerlei windows-proggies in de aanbieding heeft: dat werkt dus niet op Linux... Ook ik ben geen acer & linpus goeroe, maar via google is genoeg te vinden. Zoek op [code:1:97b1ec5b8a]acer one[/code:1:97b1ec5b8a] dit zal ook betere adressen voor hulp (zal echter wel in het Engels zijn) opleveren. Verder: systeem-herstel: dat is een windows-feature. Er bestaat wel zoiets in Linux, maar dat gaat daar weer anders, en of dat zit op een light version?
Link naar reactie
wat een geleuter allemaal.... :evil: Of je helpt iemand of je leest alleen, maar dit geneuzel schiet niet op... Met Google zou dit een oplossing kunnen zijn: http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&hs=cg0&q=aspire+one+start+network&btnG=Zoeken&meta= 9e antwoord.... http://www.linuxquestions.org/questions/linux-newbie-8/linpus-linux-lite-no-network-manager-or-internet-acer-aspire-one-663422/ je zou nog verder kunnen kijken op de genoemde site www.aspireoneuser.com [quote:91c517da15]Files get corrupted when power is lost (battery runs out) or under certain waking from sleep conditions. I found this answer at aspireoneuser.com and it worked. You will accomplish the same thing if you restore but this is faster and less destructive. JZV ============================= I have had a power failure. after restarting the networking wouldn't work and I couldn't run the Network Center to restart networking. Fix is to delete the ~/.gconf/system/networking directory. This resets the networking config files forcing the NetworkManager to recreate them. Hope this helps the linux users.[/quote:91c517da15]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...