Ga naar inhoud

DualBoot


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik heb veel gelezen over Linux, en ik ozu dit wel eens willen uitproberen. Maar nu heb ik gelezen dat daarvoor een DualBoot instalatie nodig is. Zou iemand mij daar bij kunnen helpen? En weet iemand toevallig wat voor Linux het beste voor mij zou zijn? Ik ben een beetje nieuw in de linux wereld, dus ik zou graag advies krijgen voor mijn eerste linux installatie. Alvast bedankt P.S. er zit maar een harde schijf in die ook maar een partitie heeft. IvoPatty
Link naar reactie
[quote:280d23fcd6="ivopatty"]Oke, bedankt, das een hele duidelijk uitleg. Zit er nog enig gevaar in het partitioneren/ dual boot maken van een windows computer / ubuntu computer?[/quote:280d23fcd6] Ja. Ook al is de kans op ellende gelukkig klein, hij is er wel. Partitioneren is een ingrijpende zaak voor je harde schijf. Je wil dus altijd een externe kopie hebben van al je belangrijke bestanden. Maar ja, dat wil je sowieso, als je verstandig bent. Ook al draai je alleen Windows, zoals nu.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...