Ga naar inhoud

Debian Etch Root-stekels


Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:39c0884429="opamax"]Anyhow: it works ! [/quote:39c0884429] Wat werkt er precies? Less en mail? Vooral met de Debian netinstall cd is het inderdaad van belang dat het netwerk tijdens de installatie al werkt. Of dat het geval is zie je snel genoeg. Als de PC opgestart is vanaf de Debian i386 netinstall cd Language: Dutch – Nederlands Land: Nederland Toetsenbordindeling: Amerikaans Engels (US) Op een gegeven moment verschijnt: Het netwerk configureren. Als het automatisch configureren is gelukt, dan wordt de computernaam gevraagd. En anders zie je Automatisch netwerkconfiguratie is mislukt Het netwerk waarop u zich bevind maakt waarschijnlijk geen gebruik van het DHCP-protocol. Al is het mogelijk dat de DHCP-server erg traag reageert, of ergens iets van netwerkhardware niet goed werkt. Volgende configuratiestap Automatisch netwerkconfiguratie opnieuw proberen Automatisch netwerkconfiguratie proberen met DHCP-computernaam Netwerk handmatig configureren Netwerkconfiguratie nu niet uitvoeren. Verder krijg je als je geen werkende internet verbinding hebt tijdens de installatie op een rood scherm de melding: De beveiliginsupdates zijn niet toegankelijk. Als de Automatisch netwerkconfiguratie is mislukt, zou je wellicht beter in plaats van de Debian i386 netinstall cd, Debian i386 cd1 te gebruiken. De nieuwste versie die op dit moment te downloaden is debian-40r4a-i386-CD-1.iso die te downloaden is vanaf ftp://ftp.de.debian.org/debian-cd/4.0_r4a/i386/iso-cd/ [quote:39c0884429="opamax"] df -h geeft: [code:1:39c0884429] Bestandssyteem grtte gebr besch geb% aangekoppeld op /dev/hdc1 149G 462M 141G 1% / [/code:1:39c0884429][/quote:39c0884429] Toen ik met de Debian 4.0 netinstall cd alleen de basisinstallatie had gedaan met een werkende internet verbinding, dan is deze 628MB groot. Dus zonder grafische interface. Doe ik met de Debian 4.0 cd1 alleen de basisinstallatie zonder internet verbinding, dan is deze 522MB.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hallo Jolo, ik zie -nu pas- dat ik je niet netjes heb behandeld door niet op je bericht te antwoorden. Voor die nalatigheid mijn oprechte excuses. IT WORKS !! is de kreet die wordt getoond als de installatie is gelukt. En dat bedoelde ik dan ook te zeggen. Less en mail werken inmiddels ook. ISPConfig in feite al geinstalleerd. Op een oor na gevild. Heb dus voor dit onderwerp geen vragen meer. Hartelijk dank voor al je waardevolle adviezen. Met vriendelijke groet, opamax
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...