Ga naar inhoud

Krusader en netwerk


Aanbevolen berichten

[quote:bba3dcf245]Krusader: To create a new network connection, you click on a toolbar button “new network connection”. It doesn’t appear to browse the network; it just gives you a smb:// prompt which allows you to type the host name.[/quote:bba3dcf245] [url]http://microwavebiscuit.wordpress.com/2007/06/15/comparison-krusader-vs-gnome-commander/[/url] (google hit nr 1;) )
Link naar reactie
Waarom smb gebruiken voor twee Ubuntu PC's? Smb heb je toch alleen nodig voor Linux > Windows netwerk. [quote:5d6b41899d="jan13011965"]Wanneer ik op de knop "New Network Connection" in Krusader klik krijg ik een "ftp://"-prompt, maar geen "smb://"-prompt! [/quote:5d6b41899d] Ook geen fish:// prompt? Info daarover op het mandriva club forum http://www.mandrivaclub.nl/site/index.php?showtopic=9253
Link naar reactie
Samba is geinstalleerd. Geen fish-prompt. Ik las overigens in het boek "Beginning Ubuntu Linux" van Keir Thomas het volgende : "NFS is an older form of file sharing used primarily on UNIX computers. In most cases, even when sharing exclusively among Ubuntu computers, the SMB option is best, because it offers better security". Nou ben ik nog lang geen Ubuntu-Linux expert, maar er is hier wat onenigheid tussen de "geleerden". Klopt dit wat in voornoemd boek staat? Of toch niet? Ik weet inmiddels niet meer precies wat ik nu het beste kan gebruiken wanneer ik ENKEL Ubuntu-pc's in een netwerk wil plaatsen : Samba of NFS? Verder heb ik dus geen smb-prompt ondanks dat Samba is geinstalleerd. Hoe nu verder?
Link naar reactie
Jolo bedankt! Het werkt.... Even kort resumerend voor een ieder die via Krusader shares wil benaderen: 1) ssh en kdebase-kio-plugins via Synaptic (System>Administration>Synaptic) installeren. 2) Klik op de knop "New Net Connection". 3) Selecteer onder "protocol" de optie "smb://" 4) vul onder "host" het IP-adres van de betreffende share in. 5) Vul onder "username" en "password" deze gegevens van de betreffende share in. 6) Klik op "connect". Je zou nu moeten zijn ingelogd op de betreffende share. Overigens Jolo, waar zijn "fish://" en "sftp://" precies voor bedoeld?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...