Ga naar inhoud

Mounten van Windows bestanden in Linux


Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn computer Windows Xp Pro draaien, en die werkt niet meer, ook niet via F8 en alle daarbij horende opties. Nu heb ik een tip gekregen dat ik via een installatie van Linux mijn bestanden wel weer van de harde schijf kan halen. Alleen geeft Linux aan dat ik dit wel kan doen, maar eerst de Windows bestanden moet mounten(op eigen risico). Wat houd mounten nu in en gebeurt er wat met die bestanden. Kan ik ze later wel weer in Windows gebruiken. het betreft bestanden als .mp3, .psd, .jpg, .doc etc. Alvast bedankt voor het antwoord.
Link naar reactie
Weet je zeker dat de melding is dat je de [b:886cce339e]bestanden[/b:886cce339e] moet [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Mounten]mounten[/url] en niet de partitie? Ik heb nog nooit gehoord van het mounten van bestanden, alleen van het mounten van partities. Bij het mounten van een partitie gebeurt er niks met de bestanden en kan je ze daarna nog gewoon in Windows gebruiken.
Link naar reactie
[quote:4c672219fa="mischav"]Wat houd mounten nu in.[/quote:4c672219fa] Mounten betekent dat de partitie aan je linux-mappenstructuur wordt gekoppeld, en dat je vanuit linux de bestanden op de partitie kunt benaderen. Verschil met mounten onder windows is dat windows de partities op een drive-letter mount (dus A: en B: voor diskettes, C: voor de eerste partitie, D: t/m Z: voor alle volgende partities, netwerkshares en verwisselbare media), terwijl linux partities mount op een nieuwe of bestaande map binnen de mappenstructuur (bijv. /windows, of /media/cdrom, etc..) Ander verschil is dat windows gevonden en leesbare partities/schijven/etc automatisch mount, bij Linux heb je de keuze tussen automatisch mounten of handmatig.
Link naar reactie
ik zou niet ingewikkelder doen dan nodig. Haal je harde schijf uit je pc, of laat dat doen en plaats deze in een andere pc als 2e schijf. Je kunt ook een USB behuizing kopen / lenen en daar de schijf in hangen en dan de data kopieren die je nodig hebt. Derde optie is een harde schijf kopen en deze voorzien van Windows xp, dan je oude schijf aankoppelen en je data kopieren. Je hebt dan meteen 2 schijven in je pc en kun je de data op beide schijven kopieren om dit soort dingen te vermijden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...