Ga naar inhoud

Zijn er nog wel Slackware fans?


Aanbevolen berichten

Per toeval las ik op het [url=http://www.linuxquestions.org/questions/linux-newbie-8/fluxbox-environment-variables-643479/]LinuxQuestions.org[/url] over Slackware 12.1. Die was zo te zien op de site van [url=http://www.slackware.com/]Slackware[/url] uitgebracht op 2 mei 2008. Mij was dat dus ontgaan. Zelf ben ik nu een ex-Slackware fan. Ben nu meer een Ubuntu fan. Hier in OS Linux is die Slackware 12.1 deze keer niet eens aangekondigd. Zelfs nog geen topic over geopend. (Wel op het [url=http://forum.nedlinux.nl/viewtopic.php?id=27894]NedLinux forum[/url].) Dus daarom vraag ik me af of er hier nog wel Slackware fans zijn. En of iemand deze Linux distributie nog wel installeert? En mogelijk wil vermelden of deze nog bevalt. Ik denk dat vooral door de opkomst van Ubuntu, er minder belangstelling is voor Slackware. Ik vond er nog wel een review over [url=http://www.techiemoe.com/tech/slack121.htm]Slackware 12.1[/url] Ook nog één op [url=http://distrowatch.com/weekly.php?issue=20080505#feature]Distrowatch.[/url]
Link naar reactie
Ik draai nog steeds naar volle tevredenheid Slackware en gebruik inmiddels inderdaad versie 12.1. Ik zou echter niet weten waarom ik een topic over Slackware 12.1 zou moeten beginnen: de mensen die Slackware (willen) gebruiken weten toch wel dat er een nieuwe versie is. Overigens zijn het publiek en de discussies op dit forum danig van aard veranderd (lees in niveau gedaald), dat ik mij als Slacker ook niet snel geneigd voel nog iets te posten. De content die Google mij tegenwoordig via dit forum mag opdringen maakt het er overigens niet beter op.
Link naar reactie
Ik ben een Slackware gebruiker. Een echte fan ben ik nog nooit van iets of iemand geweest. Ik wil graag Linux leren, en dan lees je toch vaak, dan moet je Slackware nemen. Je moet dan zelf iets doen en opzoeken en daar leer je toch het meeste van. Wat ik heb gelezen over de persoon Patrick Volkerding staat mijn ook aan. Bierbrouwen de, popgroep nareisende ontwikkelaar van de oerlinux distro. Dat moet dan toch goed zijn. Voor meer info waarom Slackware, op linuxquestions loopt er ook een topic. http://www.linuxquestions.org/questions/slackware-14/why-do-you-recommend-slackware-over-debian-or-ubuntu...-642620/ Bij de volgende Slackware, zal ik mijn mailtje op iedere mijn bekende forum plaatsen. Have fun.
Link naar reactie
[quote:22e26f1896="Marcel de Reus"]Overigens zijn het publiek en de discussies op dit forum danig van aard veranderd (lees in niveau gedaald)[/quote:22e26f1896] Over het niveau van de discussies durf ik geen uitspraken te doen. Maar OS Linux van dit forum was toch in eerste instantie bedoeld voor beginnende Linux gebruikers. Die dan bijvoorbeeld na aanleiding van een Linux artikel in Computer!Totaal een vraag stellen. Wel is het zo dat een aantal vroegere regelmatige gebruikers van OS Linux van dit forum vertrokken lijken te zijn naar andere fora. [quote:22e26f1896="Fietser"] Ik ben een Slackware gebruiker. Een echte fan ben ik nog nooit van iets of iemand geweest. [/quote:22e26f1896] Met Slackware fan bedoel ik, dat je deze gebruikt als hoofd Linux distributie. [quote:22e26f1896="Fietser"] Ik wil graag Linux leren, en dan lees je toch vaak, dan moet je Slackware nemen. [/quote:22e26f1896] Moet? Je zou Slackware kunnen nemen. Bij Linux is vrije keuzes het belangrijkste. @allen Ik heb zelf vanmorgen de Slackware DVD ISO gedownload via BitTorrent. Dat ging nog vrij vlot. De md5sum was OK. Alleen had ik wat problemen met het branden van de DVD+R. Op mijn hoofd PC toen het branden via Nero Linux versie 3.5.01 onder Ubuntu 8.04 op 99% was, ging deze niet meer verder. Ik kopieerde ISO via scp naar mijn oude AthlonXP PC. Echter daarop faalde Verify written data. Daarna kopieerde ik de ISO naar mijn oude dual Pentium 3 PC. Daarop lukte het branden wel via Nero Linux versie 3.5.01. Dus inclusief Verify written data OK. Ik heb 'm alvast geïnstalleerd op mijn oude dual Pentium 3 PC. Ik heb 'm nog niet uitvoerig getest. Maar de installatie leek me wel iets verbeterd. Voor mij was "Set security for partition" nieuw. Ik bedoel de de mogelijkheid te schrijven naar een NTFS partitie via ntfs-3g driver. Ik zie dat Slackware 12.1 in KDE 3.5.9 K3b 1.0.4 heeft. Onder Ubuntu 8.04 gaf K3b via K3b 1.0.4 using KDE 3.5.9 problemen. Verify written data werkte niet. Bug! Ditzelfde had ik ook via K3b 1.0.4 using KDE 3.5.9 onder Mandriva 2008.1 Spring. Dus die K3b 1.0.4 onder Slackware 12.1 ga ik ook testen. Ik heb alleen nu even niks om te branden. In ieder geval goed om te zien dat er toch nog Slackware gebruikers over zijn hier. Dat het er minder zijn dan vroeger, zou toch kunnen zijn door de verschuiving van Slackware gebruikers naar Ubuntu.
Link naar reactie
@jolo Mee eens hoor zelf je keuze kunnen maken is het belangrijkste . Wat betreft Linux leren met Slackware ,even en stukje uit LQ but running Slackware will make you learn Linux. If I had a penny for every time I heard that. And just what is your understanding of this "Linux" that Slackware makes you learn? If you run Slackware you automatically know how things are done in Ubuntu? You automatically know how to handle Gentoo, Fedora, Arch Linux and openSUSE? Interesting. Oh, you mean `fetch/configure/make/install` works on any distribution? I agree, but you can learn how to do that on Ubuntu too. You think knowing how to add a personally-written initscript in Slackware means you also know how to do it on just about any other distribution out there? Knowing how to create a slackware package means you know how to build packages for any distribution out there? What then? What exactly is Slackware teaching you? ls, cd, mv, rm and others? These can be learned using Ubuntu. Groeten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...