Ga naar inhoud

(Suse Linux 10) netwerkschijf


Aanbevolen berichten

Met behulp van het artikel "Maak uw eigen netwerkschijf" uit het blad van januari 2006 heb ik een nas gebouwd volgens de aanwijzingen van dat artikel op basis van Suse Linux 10.2. Systeemgegevens: Processor: Celeron (Mendocino),Snelheid: 300,70 MHz. Totaal aan geheugen (RAM): 377,18 MB. Alles werkte: Ik kon mijn windows computers zien en vanaf da windowscomputers op de Linux lezen en schrijven. Ik heb via usb een tweede harde schijf aangesloten, en daar mappen op gemaakt, en ook die zijn uit het netwerk te benaderen, zodra ik echter nog een harde schijf via een usbpoort aansluit wordt het netwerk niet meer goed te benaderen. Als ik die laatste schijf weer verwijder werkt alles weer normaal. Ik heb die laatste schijf op dezelfde manier aangemaakt als de eerste usbschijf (die dus wel goed werkt!) Het bestandssysteem op de usbschijven is ext3. Ik heb Samba al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat maakt niets uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...