Ga naar inhoud

Trage pc, loopt vast en krijg regelmatig een blauw scherm?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Mijn pc doet de laatste maanden nogal raar. Wat er gebeurt is wanneer ik de pc opstart, gaat alles prima, na een tijdje - verschilt tussen een aantal minuten tot een uur - begint alles traag te gaan, wanneer ik mijn pc opschoon d.m.v. Ccleaner of advanced system care, doet mijn pc het weer ok voor een tijdje en daarna begint die weer traag te doen. Ik heb meerdere malen mijn pc opnieuw moeten installeren met windows 7, aanvankelijk doet die het weer goed maar na een paar uur na de installatie begint die weer traag te doen. Heb ook een aantal keer windows opnieuw moeten installeren omdat die niet meer opstart na een blauw scherm. Ik ben bang dat het aan de hardware ligt omdat opnieuw installeren een zeer tijdelijk oplossing is en de symptomen kort daarna weer verschijnen. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Link naar reactie
Het blauwe scherm geeft informatie, probeer daar eerst iets mee te doen voordat je de hardware nader gaat bekijken. Geeft het je niet genoeg aanwijzing of lijkt het niet te helpen wat je aan de hand van het blauwe scherm onderneemt, strip dan de pc eens van zoveel mogelijk hardware en kijk of het dan goed werkt, voeg vervolgens componenten toe en kijk of het goed blijft werken.
Link naar reactie
Ok, Ik heb getest of dit wellicht aan mijn ram geheugen zou kunnen liggen door één van de twee te verwijderen en daarna verwisseld. Dit had geen effect. Vervolgen heb ik mijn grafische kaart - gtx 560 TI - verwijderd. Dit scheen het probleem te zijn. Alles ging sneller, niks bleef meer vast zitten en geen blauw scherm meer. De grafische kaart heb ik later apart aangeschaft, is niet eens zo oud. Mijn vraag nu is, wat voor grafische kaart kunnen jullie mij adviseren? Mijn moederbord: ASRock A790GMH/128M en mijn orginele grafische kaart was XFX Radeon HD 4870. Heb hem overigens niet meer in mijn bezit.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...