Ga naar inhoud

Complimenten aan de Linux community


anoniem

Aanbevolen berichten

Zoals vele malen eerder in het verleden weer eens een installatie gedaan van Linux (Ubuntu 7.10)... Zoals vermeld al vaker gedaan, maar altijd weer terug gevallen op Windows omdat alles toch niet zo voorspoedig liep als verwacht.. Ik heb op mijn XP machine aardig wat functies draaien die nog niet (goed) worden ondersteund op Linux en dual-boot is geen optie, het moest dus middels virtualisatie opgelost worden. Ik wil dit met VMware doen, maar de installatie hiervan onder Linux liep eigenlijk nooit goed of er waren wel andere problemen. Ik heb nu Ubuntu 7.10 geinstalleerd en VMware en mijn geëxporteerde fysieke XP-bak draait inmiddels vrolijk op VMware binnen Ubuntu... Van scratch tot dit punt 0 !!!!! foutmeldingen en/of gekke dingen gehad.... Zal dit dan het moment worden dat ik definitief ga vallen voor Linux ???? :wink: Afijn, zoals de topictitel zegt: Complimenten aan de gehele community voor de gedane vorderingen...
Link naar reactie
[quote:33ac768bb6="Venzent"]Ik heb op mijn XP machine aardig wat functies draaien die nog niet (goed) worden ondersteund op Linux en dual-boot is geen optie, het moest dus middels virtualisatie opgelost worden. [/quote:33ac768bb6] In dat geval is het wel interessant te weten om wat voor een functies het gaat, en op wat voor een PC. Ik neem aan dat je het over applicaties hebt. En niet over hardware. [quote:33ac768bb6="Venzent"]Zal dit dan het moment worden dat ik definitief ga vallen voor Linux ?[/quote:33ac768bb6] Dat zal de tijd moeten leren. In ieder geval, welkom in de Linux wereld.
Link naar reactie
[quote:974501e1b5="jolo"]In dat geval is het wel interessant te weten om wat voor een functies het gaat, en op wat voor een PC. Ik neem aan dat je het over applicaties hebt. En niet over hardware.[/quote:974501e1b5] [list:974501e1b5] [*:974501e1b5]Ik gebruik de pc voor downloaden vanaf usenet, met sabnzbd en wil binnenkort even kijken naar Ninan. Misschien dat 1 van deze 2 ook op Linux draait, nog bekijken [*:974501e1b5]Omzetten DVD naar xvid, ben op Windows heel lang op zoek geweest naar een converter die alles naar mijn wens deed....duidelijk de subs en de talen aangeven, meerdere ifo's in een qeue kunnen zetten, goede kwaliteit en geluid en beeld synchroon (lijkt vanzelfsprekend, maar is bij een hoop converters niet zo) [*:974501e1b5]De pc fungeert als media-server voor een Pinnacle ShowCenter, ik doe dat middels Swisscenter, ik heb begrepen dat die op Linux draait...dus ook weer eens tijd in steken [*:974501e1b5]RealFlight G3.5. Een modelsim voor rc-helikopters....is er niet voor linux (in ieder geval zeker niet met deze realistische physics), zal moeten kijken of die op de laptop wil draaien [*:974501e1b5]Offline Rekening Overzicht, hiervoor zal de VM moeten blijven bestaan [/list:u:974501e1b5] Ik heb nu (op Realflight na) in ieder geval de volledige functionaliteit weer en dan nu gewoon langzaam 1-voor-1 de functies overbrengen naar Linux, en voor wat overblijft een nieuwe VM XP bouwen en die opnieuw inrichten..... Voor wat betreft de pc, het is een P4 2,4 Ghz, 3 Gb intern, 250 Gb HDD
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...