Ga naar inhoud

Knoppix fout internet


anoniem

Aanbevolen berichten

haha hoi daar ben ik dan.. meteen een vraag. nou ik heb sinds kort knoppix maar ik heb nu dus linux op me pc maar ik wil internet confiriren maar dan geeft is aan "su andwoord ....." dat het niet kan ik doe dus root shell en dan su + w8woord en dan doe ik opniuew maar dna doet ie het nog niet hoe kan dat ik probeerde ook als root in te loggen maar dat wekrte ook niet :( help pleaz ik snap er niks meer van
Link naar reactie
[quote:65beca42ad="citomaster"]Eehm... kun je het eerst wat beter uitleggen, zonder (al te veel) spellingsfouten? Ik vind het zo vervelend dat mensen denken dat wij wel 'eventjes' antwoordt geven :x , en daarom snel een stukje tekst in elkaar flansen...[/quote:65beca42ad] srry ok gaan we ff opnieuw ok??? nou ik heb sinds kort knoppix 5.1.1 en die heb ik net geinstaleert op de pc nl talig enc nou ik wil dus internet instellen maar dan geeft ie een fot metlding en ik wil weten hoe ik dat weg krijg dus dat het het opulost is dus ik wil het gewoon in te kunnen stellen
Link naar reactie
[quote:ba40110ed5="djesy"]knoppix 5.1.1 en die heb ik net geinstaleert op de pc (..) nou ik wil dus internet instellen [/quote:ba40110ed5] Internet via ADSL of kabel? Welke provider? Gebruik je een router? Via (onboard)netwekrkaart of USB? Check om mee te beginnen deze Knowing Knoppix/Networking http://en.wikibooks.org/wiki/Knowing_Knoppix/Networking Overigens is Knoppix alleen bedoelt als LiveCD. In plaats van Knoppix kun je beter Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon installeren.
Link naar reactie
[quote:ad36a32e96="jolo"][quote:ad36a32e96="djesy"]knoppix 5.1.1 en die heb ik net geinstaleert op de pc (..) nou ik wil dus internet instellen [/quote:ad36a32e96] Internet via ADSL of kabel? Welke provider? Gebruik je een router? Via (onboard)netwekrkaart of USB? Check om mee te beginnen deze Knowing Knoppix/Networking http://en.wikibooks.org/wiki/Knowing_Knoppix/Networking Overigens is Knoppix alleen bedoelt als LiveCD. In plaats van Knoppix kun je beter Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon installeren.[/quote:ad36a32e96] nou what jij me gaf die link snap het niet ergt nou ik heb adsl , chello , router , netwerkkaart zo genoeg
Link naar reactie
[quote:1aa1f83f11="jolo"][quote:1aa1f83f11="djesy"]knoppix 5.1.1 en die heb ik net geinstaleert op de pc (..) nou ik wil dus internet instellen [/quote:1aa1f83f11] Internet via ADSL of kabel? Welke provider? Gebruik je een router? Via (onboard)netwekrkaart of USB? Check om mee te beginnen deze Knowing Knoppix/Networking http://en.wikibooks.org/wiki/Knowing_Knoppix/Networking Overigens is Knoppix alleen bedoelt als LiveCD. In plaats van Knoppix kun je beter Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon installeren.[/quote:1aa1f83f11] o en ik wil in kunnen logen als root ook wand dan kan ik het ook instellen maar dat kan ook niet wand ik doe root en dan w8woord en dan geeft ie aan dat dat niet mag
Link naar reactie
[quote:3eda7d6c45="jolo"]Maar wat is er dan niet duidelijk aan die Knowing Knoppix/Networking link, die ik gaf? Is de Engelse taal een probleem? En je behoort in Knoppix ook niet in te loggen als root, maar maak je gebruik van het commando sudo. Voor uitleg zie deze link http://en.wikipedia.org/wiki/Sudo[/quote:3eda7d6c45] ik heb dus gezegt dat ik niet in kan loggen als [b:3eda7d6c45][i:3eda7d6c45]root[/i:3eda7d6c45][/b:3eda7d6c45] en [b:3eda7d6c45][i:3eda7d6c45][u:3eda7d6c45]sudo[/u:3eda7d6c45][/i:3eda7d6c45][/b:3eda7d6c45] is denk niet voor knoppix 5.1.1 wand ik denk dat jij dacht dat ik geen internet heb maar ik moet instellen maar dat kan niet wand ik moet inloggen als root maar dat mag niet ??ik snap het egt niet meer :S:S:S[/u][/i]
Link naar reactie
[quote:eb076ff6c4="jolo"][quote:eb076ff6c4="djesy"]sudo is denk niet voor knoppix 5.1.1[/quote:eb076ff6c4] Eigenlijk wel. [quote:eb076ff6c4="djesy"] ik heb dus gezegt dat ik niet in kan loggen als root [/quote:eb076ff6c4] Check dan deze info over "Q: What is the root password?" http://www.knoppix.net/wiki/Root[/quote:eb076ff6c4] volgens mij snap je het niet ik heb een w8woord voor [b:eb076ff6c4]root[/b:eb076ff6c4] en [b:eb076ff6c4]su[/b:eb076ff6c4] maar ik ka niet inloggen bij [b:eb076ff6c4]root n su[/b:eb076ff6c4]
Link naar reactie
[quote:c8fea97d58="jolo"][quote:c8fea97d58="djesy"]ik heb een w8woord voor root en su. maar ik ka niet inloggen bij root n su. [/quote:c8fea97d58]Welke foutmelding zie je dan als je in probeert te loggen als root? Waren de ingetypte gebruikersnaam root wachtwoord wel juist? Stond de CapsLock wel goed?[/quote:c8fea97d58] jha heb ik al getjeck hij geeft aan dat ik geen toegang heb om in te mogen loggen als root. maar ja je kan wel de oplossing nog neerzetten maar niet meer voor mij ik gebruik nu: kubutu ofzo weet nog nie hoe je schrijft haha maarja dan weet je dat
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...