Ga naar inhoud

1200x800 resolutie in Ubuntu


anoniem

Aanbevolen berichten

Hey allemaal, Ik heb een vraagje over Ubuntu, ik heb pasgeleden mijn Ubuntu hier op mijn laptop geinstalleerd, deze heeft een 15.4 inch scherm met een resolutie van 1200x800. In Ubuntu 7.04 kreeg deze resolutie niet ingesteld. Ik kan niet hoger dan 1024x768. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd waaronder het wijzigen van xorg.conf. Weet iemand een oplossing? groeten Wesley.
Link naar reactie
OK. Mooi apparaat! Met die splinternieuwe harde waar, kun je het beste Ubuntu 7.10 installeren, want die heeft de nieuwste hardware-ondersteuning aan boord. Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon komt officieel pas uit op 18 oktober, maar er is al een Release Candidate (RC). Als je dagelijks de updates binnenhaalt, dan is op 18 oktober jouw Ubuntu 100 % identiek aan de definitieve versie. De RC haal je hier: ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Linux/releases.ubuntu.com/7.10/ubuntu-7.10-rc-desktop-i386.iso
Link naar reactie
Je hoeft niet een hele nieuwe instalatie te doen van 7.10, ja kan vanuit 7.04 gewoon updaten naar de RC van 7.10, dat is veel makkelijker, en hij doet het prima, ik heb nog geen problemen gehad en het ondersteund Nvidia drivers "out of the box". Super handig. [url=https://help.ubuntu.com/community/GutsyUpgrades]Uitleg over de upgrade[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...