Ga naar inhoud

Microfoon in Skype


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik hoop dat iemand me kan helpen. (ubuntu 7.10, recente skype). Ik had in ubuntu een probleem met de mic van de headset (gewoon een jack plug geen usb) , hij stond altijd aan ook al stond in volume controle de mic op mute (als ik hem un-mute werd het geluid harder). Op zich niet een probleem, er zit ook nog een mute knop in de lijn van de headset, maar het is wel een probleem als ik skype want dan hoor ik mezelf over de boxen.... Ik ben wat gaan klooien in de alsamixer (mooie grafische interface trouwens...:P) en toen kreeg ik het voor elkaar dat het geluid alleen via de mic hoor als ik die un-mute in het volume controle, maar een mede gevolg was dat er via skype geen geluid meer door komt mute of unmute. Iets met de capture opties...? Heb nog geen oplossing gevonden, iemand een idee?
Link naar reactie
Ja ik vond een link in een forum na een na gegoogled te hebben, ik weet alleen niet meer welke zoek opdracht en ik kan het niet controleren omdat ik nu ff achter een andere compu zit. Ik zal de howto in de link ff checken, ookal is het volgens mij niet per see een skype gerelateerd probleem... [i:5566ee1e35]edit: heb de link gevonden: [url=http://ubuntu.wordpress.com/2005/12/05/fixing-the-errant-microphone/]klikerdeklik[/url][/i:5566ee1e35]
Link naar reactie
[quote:3d7f01a7e9="Drewster"]ookal is het volgens mij niet per see een skype gerelateerd probleem[/quote:3d7f01a7e9] Waarom niet? Heb je dan ook microfoon problemen buiten skype om? [quote:3d7f01a7e9="Drewster"]Alhier een plaatje van de alsamixer instellingen.[/quote:3d7f01a7e9] Dat plaatje zegt me niet zoveel. Als je de voorkeur geeft aan een niet grafische mixer, dan kun je beter de output posten van applicatie [b:3d7f01a7e9] aumix [/b:3d7f01a7e9]. Zie hier een voorbeeld ervan [img:3d7f01a7e9]http://www.vanemery.com/Linux/Rip/aumix.jpg[/img:3d7f01a7e9]
Link naar reactie
Ik heb nog wat zitten klooien (zou echt niet weten wat het is dat ik precies deed, er zat niet echt een systeem in of een idee achter), en het resultaat is dat ik nu wel [i:4cd30d42fd]iets[/i:4cd30d42fd] hoor maar niet veel, [quote:4cd30d42fd] Waarom niet? Heb je dan ook microfoon problemen buiten skype om? [/quote:4cd30d42fd] Als ik de sound recorder gebruik, krijg ik het zelfde resultaat als in skype, [i:4cd30d42fd]heel[/i:4cd30d42fd] zacht geluid, "redelijk" onafhankelijk van de volume instellingen van de mic. Ik zal nog even kijken of ik die aumix kan vinden, tot zover ben ik alleen de alsamixer en de OSS mixer gevonden...vanavond meer. Ik ben trouwens al blij als het geluid terug gaat naar de origenele instellingen want toen konden mensen aan de andere kant van een skype gesprek me nog verstaan... :cry:
Link naar reactie
  • 3 weken later...
skype-mike werkte bij mij in ubuntu 7.04 zwak, haast geen geluid. daarvoor nieuwe geluidskaart gekocht met andere divers (geen alsa) perfect. nu in ubuntu 7.10 heb ik de geluidskaart weer verwijdert omdat deze nog niet ondersteund werd. (dat heb je met de nieuwste kaarten) nu werkt de skype-mic perect. Lijkt mij toch alsa problemen want in sabayon en pclinuxos wel direct perfect.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...