Ga naar inhoud

Iso.


anoniem

Aanbevolen berichten

Tja, ik zet het maar ffe bij linux, maar wat mijn probleem is, is dat ik nu een nieuwe hd gekocht heb, 500gb, en dat ik hier lekker wat linuxjes op wil gaan zetten, maar dan moet ik tekens een iso file branden, en dat zijn er nu al aardig wat, en ik vind het eigenlijk een beetje een verspilling worden... (lekkere lange zin he... :wink: ) Dus mijn vraag is nu: is er een mogenlijkheid om iso files te mounten via een bootable dos progje ofzo, dat ik ze dan op een andere partitie heb staan of op een externe hd ofzo? En dat ik ze dan zo kan opstarten? Een soort daemon tools ofzo. Alleen dan dus op te starten als je de pc aanzet.... Alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:38886107fa="Japie III"]Dus mijn vraag is nu: is er een mogenlijkheid om iso files te mounten ...[/quote:38886107fa] Beknopte info daarover staat in de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=377770&highlight=#377770]Linux FAQ.[/url] Als het om het installeren van openSuSE, zou je ook nog deze info kunnen checken over onderwerp [url=http://nl.opensuse.org/Installation_without_CD]Installatie zonder CD.[/url]
Link naar reactie
opensuse biedt verschillende manieren aan van installeren met iso's. Je kunt bijv. de iso's uitpakken en daar eenmappenstructuur van opbouwen, of gewoon de iso's in 1 map zetten en het installatieprogramma daarnaar verwijzen. Voor het opstarten van de installatie heb je dan een boot-cd nodig die je kunt downloaden van de opensuse-site. Let op dat de iso-bestanden op een andere partitie moeten staan dan waar je suse in wilt installeren. Voor meer informatie over de verschillende installatiemogelijkheden, zie www.opensuse.org
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...