Ga naar inhoud

Probleempje met instalatie


Aanbevolen berichten

Als ik iets wil instaleren krijg ik steeds deze melding E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem. E: _cache->open() failed, please report. Nu ben ik beetje verder gaan zoeken en het liegt aan opera die ik wilde instaleren. Kon de pakketinformatie niet initialiseren Tijdens het initialiseren van de pakketinformatie ontstond er een onoplosbaar probleem. Meld deze fout voor het pakket ‘update-manager’ in een foutrapportage en voeg daarbij de volgende foutmelding: 'E:Pakket opera moet opnieuw geïnstalleerd worden, maar er kan geen archief voor gevonden worden.' Kan iemand me hier mee helpen om dit te fixen ?
Link naar reactie
Wellicht zou je eerst kunnen melden welke Linux distributie en versie je draait. 32- of 64bits? [quote:1e088a15aa="black_sabat"]Nu ben ik beetje verder gaan zoeken en het liegt aan opera die ik wilde instaleren. [/quote:1e088a15aa] Bedoel je deze [url=http://www.opera.com/download/index.dml?platform=linux]Opera 9.21 for Linux i386?[/url]
Link naar reactie
[quote:17eaac77ee="jolo"]Wellicht zou je eerst kunnen melden welke Linux distributie en versie je draait. 32- of 64bits? [quote:17eaac77ee="black_sabat"]Nu ben ik beetje verder gaan zoeken en het liegt aan opera die ik wilde instaleren. [/quote:17eaac77ee] Bedoel je deze [url=http://www.opera.com/download/index.dml?platform=linux]Opera 9.21 for Linux i386?[/url][/quote:17eaac77ee] Ja die is het en ik draai 32 bits denk ik. ik gebruik ubuntu.
Link naar reactie
[quote:495b8f7ed6="pjotr123"]Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster Tik in: sudo dpkg --configure -a Groet, Pjotr.[/quote:495b8f7ed6] als ik dat tij moet ik pasword in geven en dan komd er bash: hier staat pas : opdracht niet gevonden Nu probeer ik het opnieuw en nu doet hij niets als ik deze commando geef: sudo dpkg --configure -a
Link naar reactie
[quote:1c20c8dbe4="pjotr123"]Je kunt je wachtwoord wel intikken, en het wordt gewoon geregistreerd door Linux. Je ziet alleen niks. Extra veiligheid in Linux: zo ziet iemand die over je schouder meekijkt, zelfs niet eens uit hoeveel tekens je wachtwoord bestaat.... :-)[/quote:1c20c8dbe4] Dus na dat ik mijn wachtwoord heb getikt moet het trug werken ? Want het is nog steeds het zelfde.
Link naar reactie
[quote:96cc22c44c="pjotr123"]Tja.... - commando invoeren - op Enter drukken - desgevraagd wachtwoord intikken - op Enter drukken En dan zou de foutmelding toch echt weg moeten zijn....[/quote:96cc22c44c] De foutmelding is er nog steeds: E: Pakket opera moet opnieuw geïnstalleerd worden, maar er kan geen archief voor gevonden worden. E: Interne fout bij openen van buffer (1). Gaarne rapporteren. De fout blijft trugkeren.
Link naar reactie
[quote:ef59189559="pjotr123"]Opera opnieuw installeren? http://www.opera.com/download/get.pl?distro=ubuntu&id=29341%2C29339&location=30&sub=++++&x=98&y=17[/quote:ef59189559] Dat is hem het juist ik kan opera niet instaleren dan krijg ik dit: Could not open 'opera_9.21-20070510.6-shared-qt_en_i386.deb' Het pakket kan corrupt zijn, of u hebt niet genoeg rechten om het bestand te openen. controleer de rechten van het bestand.
Link naar reactie
Een andere manier om typefouten uit te sluiten is: met de linker muis knop dubbel klikken op die opera_9.21-20070510.6-shared-qt_en_i386.deb package. Dan zou een grafische Package Installer moeten verschijnen. Dan klik je op de knop Install Package. Er wordt gevraagd om je wachtwoord. Als dat ook niet werkt, meld dan welke info er verschijnt bij Status.
Link naar reactie
[quote:7117c5dcc9="jolo"]Een andere manier om typefouten uit te sluiten is: met de linker muis knop dubbel klikken op die opera_9.21-20070510.6-shared-qt_en_i386.deb package. Dan zou een grafische Package Installer moeten verschijnen. Dan klik je op de knop Install Package. Er wordt gevraagd om je wachtwoord. Als dat ook niet werkt, meld dan welke info er verschijnt bij Status.[/quote:7117c5dcc9] ik kan niet op install package klikken want juist daar voor krijg ik de melding. picture: [img:7117c5dcc9]http://img458.imageshack.us/img458/2936/schermafdrukql7.png[/img:7117c5dcc9]
Link naar reactie
Zou je dan de md5sum van die opera_9.21-20070510.6-shared-qt_en_i386.deb kunnen checken? Omdat ik die op de site zelf niet kon vinden, heb ik zelf een md5sum van die package gegenereerd. [code:1:8ed0d0f2b4] 2eda8f03bc2dac6e1b824a34a7d80a8b opera_9.21-20070510.6-shared-qt_en_i386.deb [/code:1:8ed0d0f2b4] Plaats de inhoud van deze code in een tekst bestand. Bijvoorbeeld met editor gedit. Schrijf 'm weg als [b:8ed0d0f2b4] md5sum [/b:8ed0d0f2b4] en plaats deze in dezelfde map als die package. Type dan in een Terminalvenster [code:1:8ed0d0f2b4] md5sum -c md5sum [/code:1:8ed0d0f2b4][Enter] Dan zou als het goed is de volgende melding behoren te verschijnen [code:1:8ed0d0f2b4] opera_9.21-20070510.6-shared-qt_en_i386.deb: OK [/code:1:8ed0d0f2b4] Alleen bij een OK kun je die package installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...