Ga naar inhoud

veranderen hostname Suse 10.2


Aanbevolen berichten

[quote:e52f392389="spaarvarken"]ik heb suse 10.2 mijn hostname is iets belachelijks. [code:1:e52f392389]evert@Unknown-00-0e-2e-05-09-89[/code:1:e52f392389] ik wil dat veranderen in iets zinvollers[/quote:e52f392389] Dat klinkt als een hostnaam die door een speedtouch modem is uitgedeeld? Je kunt in de speedtouch ook je computer renamen in een nuttiger naam onder "Thuisnetwerk".
Link naar reactie
[quote:7405c9bf24="jolo"]In openSuSE 10.2 is er geen bestand /etc/hostname. De Hostnaam staat in /etc/hosts Start YaST > Netwerkapparaten > Netwerkkaart > Verder > Wijzigen > Hostnaam en naamserver > Wijzigen. Typ daar een andere Hostnaam > OK > Verder > Voltooien en YaST afsluiten.[/quote:7405c9bf24] dit werkt niet Mijn hostnaam staat aldaar als evert, maar die onnozele tekens kan ik niet veranderen. op mijn 2e pc heb ik dit fenomeen niet,, raar
Link naar reactie
[quote:407c05b027="spaarvarken"]ik kan idd de computer renamen in de speedtouch. Wordt het dan ook in suse opgelost ?[/quote:407c05b027] Die hostnaam heb je via DHCP gekregen van je speedtouch. Je kunt die in de speedtuoch veranderen in een nette naam, SuSE zal die naam bij de volgende keer dat ze van de speedtouch haar settings krijgt meenemen. Die naam in de speedtouch is direct ook de naam die hij krijgt in de DNS van de speedtouch, dus kun je m voortaan ook bereiken onder die naam op het netwerk. Alle settings die je in YaST zal maken mbt de hostnaam worden hoogstwaarschijnlijk toch overschreven met de config die de speedtouch je geeft..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...