Ga naar inhoud

Linux simpele versie


Aanbevolen berichten

Beste, Ik ben nieuwe in linux, nu wil ik het op een oude pc (pentium 500) installeren. Ik wil echter niet een uitgebreide installatie ik wil de linux pc gaan gebruiken voor de volgende dingen: Internet; Apache + PHP Mysql Java Hebben jullie adviezen voor welke distributie ik het best kan gebruiken en dergelijke
Link naar reactie
Dank voor de antwoorden, De pc heeft 128 mb intern en 32mb video kaart. Het moet verlopig nog geen server worden maar gewoon een pc waarop ik kan programeren en testen. Verder zijn de suse en debian allemaal meerder cds. Ik zou graag 1 cd voor de installatie gebruiken. het heeft geen uitgebreide distibutie te zijn.
Link naar reactie
OK. Neem dan Xubuntu, met de lichtgewicht Xfce grafische schil. 128 MB gaat dan nog redelijk snel. Installeren met de Alternate CD, want een LiveCD is te zwaar voor installatie bij 128 MB RAM. Met de Alternate installeer je in tekstmodus, dus op z'n "Windows". Haal hem hier: http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimage-xubuntu/releases/6.10/release/xubuntu-6.10-alternate-i386.iso Brand de CD op lage snelheid, 8 x of zo, want brandfouten zijn fataal voor de volgepropte Ubuntu installatie-CD's. Groet, Pjotr.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...