Ga naar inhoud

Nieuw in linux


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo , ik heb gehoord dat linux sneller moest zijn dan windows en wou dit eens gaan proberen . ik heb dus de suse linux 10.2 stabiel dvd gedownload van de site. En begonnen met intaleren. en dan krijg ik een eroor dat er iets mist ofzoiets. Ik wil heel graag linux ook eens proberen . ik zal even opzoeken wat er precies mist maar als iemand al een idee heeft wat het kan zijn zou ik het graag horen. Alvast bedankt :lol:
Link naar reactie
Pfoei, hij kan natuurlijk heel veel missen ;) ik vermoed dat als het installatieprogramma onmiddellijk al klaagt, dat dan de download van de dvd mislukt is of dat hij niet goed is gebrand. Of een download gelukt is kun je bepalen aan de hand van md5 checksums (controlesommen). md5 telt een aantal bits en bytes uit de download bij elkaar op en geeft een uitkomst. Die vergelijk je met de md5 checksum op de server van suse. Zijn de getallen exact gelijk, dan is de download gelukt. Wijken de getallen af, dan moet je opnieuw downloaden. Bij branden moet je er voor zorgen dat je op een lage snelheid brandt. En uiteraard als iso-image branden.
Link naar reactie
ik ken nero niet, maar let er goed op dat je het als iso-image brandt. Ik ken genoeg mensen die na het branden met nero een DOS-prompt kregen, en eigenlijk een opstartbare DOS-cd hadden gemaakt met daarop het iso-bestand... Als bij vorige poging het openSUSE-logo in beeld kwam voordat het mis ging, dan hoef je je daar niet druk om te maken, dan heb je de juiste wijze van branden gevonden. Laagste snelheid is meestal 4x, ga niet lager zitten dan die snelheid (te langzaam branden is ook niet goed ;) )
Link naar reactie
[quote:cc6bbbfaa8="maximilaan"]ik ken nero niet, maar let er goed op dat je het als iso-image brandt.[/quote:cc6bbbfaa8] En dat zoals ik in die andere topic over [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=171832]openSuSE installatie problemen[/url] al zei, de grootte van 1 bestand op een FAT32 partitie kan maximaal 4GB zijn. Die open SuSE dvd iso van 4,7 GB past er dan niet op. [quote:cc6bbbfaa8="maximilaan"] Laagste snelheid is meestal 4x, ga niet lager zitten dan die snelheid (te langzaam branden is ook niet goed [/quote:cc6bbbfaa8] In de Windows versie van Nero kan deze niet lager worden ingesteld dan de brander ondersteund. In Linux met K3B kan dat wel. Echter een te lage brand snelheid wordt door de brander genegeerd. Dat wil zeggen zover ik me herinner. Ik zie dat [url=http://www.k3b.org/]K3B[/url] die ik al lang niet meer gebruik bijna bij versie 1.0 is.
Link naar reactie
Gaaf. tijdens de installatie kun je ook updates binnenhalen. Als je dat niet doet, en je pc is erg traag na de installatie, schakel dan even beagle uit en download dan de updates. Mij valt op dat beagle (=desktop search engine) dan acceptabel draait. Lees ook even de informatie op http://nl.opensuse.org bijv. over hoe je met een script aanvullende softwarebronnen aan suse kunt toevoegen zodat je met enkele muisklikken het systeem kunt uitbreiden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...