Ga naar inhoud

DSL-stick


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb via [url=http://www.pendrivelinux.com/2007/01/02/all-in-one-usb-dsl/]deze[/url] tutorial Damn small linux op mijn stick gezet. Ik heb hem thuis uitgeprobeerd, en hij werkt gewoon. Nu ging ik bij ons op school eens proberen er van te booten maar dan blijft hij hangen bij [code:1:769f494a57]looking for for USB...[/code:1:769f494a57] Als ik in safe mode boot, of in "no-usb mode" dan zegt hij iets dat hij geen linux format system heeft gevonden, wat natuurlijk logisch is omdat hij mijn stick dan niet (meer) ziet. Het lijkt er dus op dat de usb controller niet word herkend of zoiets. Wat kan ik daaraan doen, of heb ik het met de voorgaande conclusie fout? Alvast bedankt, Arie.
Link naar reactie
DSL heeft een oude Linuxkernel (2.4.nogwat). Dat heeft het voordeel, dat-ie onder de 50 Mb blijft. Maar het nadeel, dat de hardwareherkenning (drivers) bij nieuwere apparatuur, soms uitblijft. Ik vermoed dat-ie geen drivers heeft voor het moederbord van de schoolPC. Alternatief: probeer eens grote broer DSL-N of Puppy Linux. Die installeren ook op USB en hebben een veel modernere kernel, namelijk 2.6.x (en dus modernere drivers). Groet, Pjotr.
Link naar reactie
Ik heb DSL-N maar eens opgestart (één van de zes besturingssystemen op mijn harde schijf). Vanuit DSL-N kun je DSL-N makkelijk op een USB geheugenstaaf installeren: - haal een ISO binnen van de LiveCD van DSL-N: http://gd.tuwien.ac.at/opsys/linux/damnsmall/current/current.iso - bak er een CD van met Nero (of zo) - start je PC op met de LiveCD van DSL-N - rechtsklik met muis op een lege plek op het bureaublad - kies Tools - Install to USB Pendrive - For USB HDD Pendrive en volg de verdere stappen. Niet zo moeilijk, dus! Groet, Pjotr.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...