Ga naar inhoud

Files kopieren...


anoniem

Aanbevolen berichten

En ik wil 1 milj. Euro ;) Als je een scriptje wilt, dan kun je: -Of een maken en daarbij gaan verdiepen in de nodige kennis van scripten onder Linux -Of zoeken met google naar kopieerscript. Gezien de moeilijkheidsgraad van je situatie, zou je zelf snel een script kunnen maken. Duik even in BASH op Google en voor het avondeten heb je de script al draaiende.
Link naar reactie
[quote:78fbf8abba="Zorak"]Ik wil een scriptje hebben wat het volgende doet: Files kopieren vanaf een usb stick SDA1\Pictures naar HDA3\Pictures\ Waarbij hij gewoon alle files overschrijft zonder te vragen om een bevestiging. Thx[/quote:78fbf8abba] Dat is te weinig info om je van een kant en klaar scriptje te voorzien, als ik dat al zou willen. Beter is het je op weg te helpen het scriptje zelf te schrijven. Echt moeilijk is je probleem niet, alleen zou je je het volgende moeten realiseren: scripts werken in console mode. Je zult je daarin dus moeten verdiepen. het copy commando cp kan alles wat jij wil (-a flag). het man commando geeft uitleg. [code:1:78fbf8abba]$ man cp[/code:1:78fbf8abba]Weet je wel wat 'mounten' in linux is? Iedere disk-patrtitie in Linux moet aan een directorie gebonden worden met het 'mount' command. Vrijgeven (zodat bv. je de USB stick weer zonder schade voor Linux uit je computer kunt trekken) gaat met umount. Soms gaat e.e.a. automatisch (automount), dat hangt van je distro af. Ook je notatie 'SDA1\Pictures' en 'HDA3\Pictures\' ziet er erg MsWindows achtig uit (en is dus fout onder Linux). De shell, bash zal dat wel zijn, laat toe dat je scripts maakt mbv. eenvoudige tekst-editor (joe of zoiets). Jouw probleem kan in een klein scriptje denk ik zo, maar het beste is dat je dat zelf maakt. Google naar een beginners-cursus Linux. Lees ook de Linux FAQ op dit forum.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...