Ga naar inhoud

print probleem -Fedora 6


anoniem

Aanbevolen berichten

Na een verse instal van Fedora 6 kan ik niet meer printen. Ik heb de printer met CUPS toegevoegd; in de Cups-webpagina staat de volgende fout melding:"/usr/lib/cups/filter/foomatic-rip failed" Bij iedere herstart van fedora krijg ik de volgende fout-melding "Het Networkmanager-applet kon bepaalde vereiste bronnen niet vinden. Het zal nu worden afgesloten." Heeft dit misschien iets met elkaar te maken? De printer: Deskjet 710C Alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:525a964ba0="thoomasz"]Na een verse instal van Fedora 6 kan ik niet meer printen. [/quote:525a964ba0] Dus daarvoor werkte het wel? [quote:525a964ba0="thoomasz"]Ik heb de printer met CUPS toegevoegd;[/quote:525a964ba0] Dus via http://localhost:631/ En als je de printer in Gnome toevoegt via Werkplek > Beheer > Afdrukken. Of in typen in een Terminal [code:1:525a964ba0] system-config-printer [/code:1:525a964ba0][Enter] dan Bewerken > Nieuwe printer > Volgende. Dan de verbinding selecteren > Volgende > HP > 710C > Volgende > Toepassen. Print je via parallel poort of via USB?
Link naar reactie
Hier voor stond windows op deze pc en werkte de printer normaal . Ik heb het nu geprobeerd via Werkplek > Beheer > Afdrukken maar zonder succes. De printer is aangesloten op parallele poort. Er staat nu in cups "ready to print" maar printen ho maar... Ik heb de printer net nog even getest op een windows_pc en daar werkt hij gewoon De printer is volgens Cups aangesloten op /dev/parpoort0. Is dat mijn parallele poort? Is er geen troubleshoot tooltje voor printers?
Link naar reactie
[quote:20f20b111d="thoomasz"] De printer is volgens Cups aangesloten op /dev/parpoort0. Is dat mijn parallele poort? [/quote:20f20b111d] Gebruikelijk is dat [code:1:20f20b111d] /dev/lp0 [/code:1:20f20b111d] Het zou ook [code:1:20f20b111d] /dev/lp1 [/code:1:20f20b111d] kunnen zijn. [quote:20f20b111d="thoomasz"]Is er geen troubleshoot tooltje voor printers?[/quote:20f20b111d] Waar je printer mee geïnstalleerd hebt, is toch al een tool. Net zoals die CUPS. Je zou nog kunnen proberen of de printer reageert in een Terminal als superuser op commando [code:1:20f20b111d] echo > /dev/lp0 [/code:1:20f20b111d][Enter] Overigens als je de mogelijkheid hebt om die printer aan te sluiten via een USB poort, is dat te prefereren.
Link naar reactie
Ik weet dat de 710C een printer is die geen gewone PCL accepteerd maar een eigen formaat genaamd PPA (heb ook ooit zo'n printer gehad) Je zult pnmtoppa moeten gebruiken als driver, en op zijn minst de pakketten foomatic(-filters) en waarschijnlijk pnmtoppa geinstalleerd moeten hebben. Of dat automatisch is meegeinstalleerd weet ik niet, dat zul je zelf het beste kunnen zien in je packagemanager.
Link naar reactie
[quote:603b548971="thoomasz"]Ik heb 2 foomatic pakketten: foomatic-3.0.2-38.i368 foomatic-3.0.2-39-fc6-i386 is dat voldoende? [/quote:603b548971] Ik neem aan van wel. Ik heb hier op een PC in Fedora Core 6 alleen foomatic-3.0.2-39-fc6-i386. En hier kan ik wel printen. Weliswaar met een USB Print Scanner van 4 jaar oud. [quote:603b548971="thoomasz"]van pnmtoppa kan ik geen download locatie traceren. [/quote:603b548971] Ik heb 'm ook niet. Maar als ik deze naam intyp in google, dan staat bovenaan [url=http://lists.freestandards.org/pipermail/printing-user-hp/2002/000763.html]deze discussie.[/url] Ik denk dat je die pnmtoppa niet nodig hebt, om te kunnen printen.
Link naar reactie
[quote:e007fdb4e5="Tekkie"] het pakketje heet pnm2ppa[/quote:e007fdb4e5] Dat is beter. En deze staat inderdaad op de Fedora Core 6 installatie DVD. De Pakketbeheerder toont als omschrijving: Drivers for printers to HP PPA printers. Alleen als deze echt verijst is om te kunnen printen, dan had eigenlijk die Printerconfiguratie tool om de installatie DVD moeten vragen. Overigens bij mij is die pnm2ppa in Fedora Core 6 niet geïnstalleerd. [Edit] Het valt me op als ik hier in Fedora Core 6 die Deskjet 710C van de TS selecteer in die Printerconfiguratie tool, dat er dan bij stuurprogramma's wordt getoond [code:1:e007fdb4e5] Foomatic:HP-Deskjet_710C-pnm2ppa.ppd (aanbevolen) [/code:1:e007fdb4e5] Je zou dan zeggen, dat die tool dat dan zelf zou moeten kunnen afhandelen. [/Edit]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...