Ga naar inhoud

Nieuw met Linux


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil graag wat met Linux uitproberen, maar ik mag dat van mijn moeder niet op de PC in de huiskamer doen. Nou heb ik van iemand gratis een oude PC gekregen die vroeger in een schoolnetwerk heeft gehangen. Ik heb het met Windows XP gedraait, maar dat was een beetje sloom, en later Windows 2000. Maar nou wou ik er Linux Ubuntu op zetten, alleen die doet het dus niet. Ik heb de CD van Ubuntu gedownload en gebrand. Ik heb de CD in die oude PC gedaan, en alles ging goed, ik kreeg een schermpje van Linux, en koos voor het installeren. Dan krijg ik zoon balkje dat hij aan het laden is. Dan stopt hij opeens, en krijg ik allemaal foutmeldingen in mijn beeld. Kan iemand mij vertellen wat ik hiertegen kan doen?
Link naar reactie
Zo te zien aan het opstartscherm, heb je gekozen voor de minder stabiele Ubuntuversie 6.10 (Edgy Eft). Ik raad je aan om het eens te proberen met de "diesel"versie van Ubuntu, 6.06 (Dapper Drake). Veel stabieler, beproefde technologie. Bovendien is 6.06 Long Term Supported (LTS), dus drie jaar veiligheidsupdates. Voor specifieke Ubuntuvragen kun je ook eens kijken op http://forum.ubuntu-nl.org (ik hoop dat de moderator van dit forum het niet erg vindt, dat ik een ander forum noem! Haal deze regel anders maar weg uit mijn bijdrage). Groet, Pjotr.
Link naar reactie
[quote:7f6cc818a6="J-spod"]Hallo, ik wil graag wat met Linux uitproberen, maar ik mag dat van mijn moeder niet op de PC in de huiskamer doen. [/quote:7f6cc818a6] Ja stel je voor dat ie er beter van zou worden :wink: Als je Linux eerst wil uitproberen, kan je ook een live-CD nemen. Niks installeren, gewoon booten van CD en gaan. Ubuntu zal er ook wel een hebben. Maar Ubuntu is niet de enige linux-distributie, probeer anders ook een [url=http://www.knoppix.nl/]knoppix[/url] of [url=http://www.gentoo.org/main/en/where.xml]Gentoo[/url]. Daarna kan je altijd nog besluiten om iets te installeren.
Link naar reactie
[quote:eb299ba422="J-spod"]Zover ik weet heeft Ubuntu 1 cd om live te draaien, en te installeren[/quote:eb299ba422] Behalve de Ubuntu desktop cd is er ook nog de Ubuntu alternate cd, die je kunt proberen als die Ubuntu desktop cd niet grafisch wil starten. [quote:eb299ba422="J-spod"] maar op deze oude PC kan ik hem ook niet live draaien.[/quote:eb299ba422] Om wat voor een oude (merk) pc gaat het? Wat voor een (onboard)videokaart heeft deze? Hoeveel werkgeheugen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...