Ga naar inhoud

proftpd: permission error bij uploaden bestand


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Als ik een paar bestanden wil uploaden via een gewone systeem gebruiker dan krijg ik een permission denied error. Ik heb wel eerst de directory moeten chmodden, zodat ik in dezelfde groep zat. Maar na enkele keren reconnecten/ en ook de proftpd-server te herstarten, krijg ik nog steeds geen toelating.. Als ik hetzefde probeer via Bash(kopie in/ delete in de directory), dan heb ik geen probleem. Als owner (ipv lid van de groep) heb ik ook geen probleem via ftp. Mijn log(syslog) zegt niet veel, behalve FTP session opened/closed/mod_delay: delaying Andere directories zijn wel beschrijfbaar voor die gebruiker. Heeft iemand een idee waarom dit niet gaat?
Link naar reactie
(debug level 5, proftpd draait [b:625e0c0b97]niet[/b:625e0c0b97] onder root, ikzelf log in als 'nn' vanop een windows systeem) Een van de dingen die ik zie in de server.log na het inloggen: [code:1:625e0c0b97]no supplemental groups found for user 'nn'[/code:1:625e0c0b97] bij het uploaden: [code:1:625e0c0b97] ... in dir_check_full(): path = '/usr/opt/apache-tomcat-5.5.20/webapps/centralbuying', fullpath= '/usr/opt/apache-tomcat-5.5.20/webapps/centralbuying/rederijen.xls' in dir_check_full(): setting = umask to 0022 (was 0022) ... unable to open 'rederijen.xls' for writing: Permission Denied [/code:1:625e0c0b97] ls betreffende dir: [code:1:625e0c0b97]drwxrwxr-x 6 root g_tomcat ... centralbuying[/code:1:625e0c0b97] cat /etc/group [code:1:625e0c0b97] ... nn:x:1000:nn ... g_tomcat:x:500:nn,jvg,pdg... g_admin:x:1004:nn,... [/code:1:625e0c0b97]
Link naar reactie
Dit heb ik nu bijgezet in m'n proftpd.conf file. en nu lijkt het te werken?? [code:1:6b180d3417]AuthOrder mod_auth_unix.c mod_auth_file.c[/code:1:6b180d3417] Dit stond er al voor m'n virtuele users: [code:1:6b180d3417] AuthUserFile /etc/ftpd.passwd AuthGroupFile /etc/ftpd.group [/code:1:6b180d3417] maar ik dacht dat hij alle mogelijke authenticatie methoden sowieso afliep? Volgens de manual was dit niet nodig(ik heb versie 1.2.10) Anyway, voor mij is het opgelost.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...