Ga naar inhoud

via eth0 wel en via ppp0 niet???


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen met het volgende: ik heb Mandrake 10 met KDE 3 geinstalleerd op een wat oudere PC (P III,733 MHz of zo, 256 Mb int) . Na een paar dagen heb ik alles wel zo'n beetje aan de gang, maar ik stuit op het volgende: via eth0 en ADSL had ik meteen bij inpluggen een werkende internet verbinding. Edoch, bij "ouderwets inbellen" via analoog modem en KPPP (wat zo te zien via ifconfig wel een werkende ppp-link oplevert) krijg ik GEEN verbinding met internet (ik heb dan de ethernet kabel eruitgetrokken en dhclient gekilld):unknown address etc Deze PC moet tzt naar iemand met alleen maar een analoge telefoonlijn. Heeft iemand enig idee hoe ik alle browsers en mailprogramma's naar de "telefoonlijn" kan laten luisteren? Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Als ik hem zonder ADSL start, heb ik de ethernet kabel eruit getrokken, en dhclient gekilld. Als ik dan via KPPP het modem laat inbellen (naar hccnet,tussen haakjes) dan krijg ik een "connect", en ook zoiets als ppp-link up; maar als ik dan een internetbrowser start en een geldig adres inklop, krijg ik een melding als "unknown address" . Ook het E-mailprogramma wat contact zoekt met de mailserver antwoordt "cannot find server". Dit alles lukt dus WEL met ADSL ingeschakeld. Bedoel je dat ik in /etc/resolv.conf gewoon het woord "manual" moet zetten?
Link naar reactie
Het probleem is opgelost. Als eerste heb ik resolv.conf veranderd ,daar stond: search lan nameserver 10.0.0.138 dat heb ik veranderd naar de DNS adressen van hccnet, en resolv.conf met chmod+ 666 voor iedereen toegankelijk gemaakt (mag toch wel?) ten tweede ontdekte ik dat de firewall(shorewall) maar een enkele interface tegelijk aankan, hetzij ppp0, hetzij eth0. Dat heb ik in /etc/shorewall/interface veranderd. Beiden bedankt !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...