Ga naar inhoud

hoe met knoppix Mijn Documenten kopieren


anoniem

Aanbevolen berichten

Met Knoppix probeer ik een beschadigde harde schijf van een laptop te lezen. Het doel is om bestanden te kopieren naar een externe harde schijf. De mappen in Document & Settings gaan bijna allemaal goed. Het probleem zit hem in de map Mijn Documenten. Hier staat een kruis doorheen en is niet kopieerbaar. Weet iemand een manier om deze map toch te kopieren? Opstarten via een usb-harde schijf lukt niet. De harde schijf is gecrasht omdat een of meerdere opstartbestanden zijn beschadigd. Ook de Veilige Modus kom ik niet meer in.
Link naar reactie
als er opstart bestanden zijn beschadigd dan is er geen sprake van een crash. Met een crash bedoel ik de fysieke beschadiging van een schijf. Deze schijf moet dus nog te redden zijn. De optie van een kloon maken is goed. Ik heb zelf laptop schijven wel eens in een losse usb behuizing geplaatst en dan uitgelezen op een gewone goed werkende vaste pc. Dat zijn usb behuizingen speciaal voor harde schijven.
Link naar reactie
Ik weet dat wanneer je een paswoord insteld je de map mijn documenten prive maakt en er dus ook via een ander account niet meer bijkomt. Kan dat geen gevolgen hebben? Ook zit ik te denken dat jij je schijven NTFS gepartioneerd hebt. Zover het mij bijstaat kan knoppix nog niet schrijven op deze schijven. Is dat niet de reden dat je dat kruis krijgt. Graag iemand anders die mijn verhaal ontkent of bevestigt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...