Ga naar inhoud

Debian Linux (hda2) booten vanaf USB-key


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wilde eindelijk ook eens gaan beginnen met Linux, maar om mijn familie niet tot last te zijn wil ik de pc niet starten met allerlij bootmenu's. Nu dacht ik slim te zijn door tijdens de installatie GRUB niet weg te schrijven naar het MBR maar naar mijn USB-key (dev/sda). Deze optie wordt tijdens de installatie van Debian gewoon geboden. Wat leuke lampjes op mijn key gaan branden wanneer hij kennelijk iets wegschrijft naar mijn USB-stick. Echter booten doet dat ding niet. Iets wat ik dacht dat toch wel ging gebeuren. Zeker omdat de Debian installatie wel toegang weet te krijgen tot mijn USB-key. Heeft iemand een idee wat ik fout doe en wat ik kan doen om Linux te starten vanaf mijn usb-key?
Link naar reactie
[quote:f18824e1e5="Tekkie"]Je computer moet ook wel _kunnen_ booten vanaf een USB key. Lang niet alle PC's kunnen dat. Heb je (indien het uberhaupt mogelijk is op je PC) het booten vanaf USB key aangezet in je BIOS?[/quote:f18824e1e5] Je... Ik krijg ook de melding "Invalid system disk. Replace the disk and press any key." Ik zie overigens in windows geen bestanden staan die er op wijzen dat GRUB op de USB-key staat.
Link naar reactie
Dus je BIOS heeft zoals Tekkie al vroeg wel de mogelijkheid om op te starten vanaf een USB-stick. [quote:b9b6646cbb="barbatruuk"]Ik krijg ook de melding "Invalid system disk. Replace the disk and press any key." [/quote:b9b6646cbb] Volgens welke howto heb je Debian op die USB-stick geïnstalleerd? Je zou deze [url=http://www.sysresccd.org/Howto_install-usb-stick]Howto install-usb-stick[/url] kunnen checken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...