Ga naar inhoud

Postfix mail fallback


Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe je een fallback-postfix server kunt installeren? Ik ben hier al weken mee aan het rommelen, maar nog steeds zonder succes. De records in mijn DNS staan goed, dit werkt, maar hoe ik postfix zelf daarwerkelijk moet duidelijk maken dat hij mijn mail moet binnenhalen als de primaire server dood is, en het dan weer door moet sturen als die primaire server weer leeft, ik heb geen flauw idee. Wie weet een hint in de goede richting.. :S
Link naar reactie
[quote:dcbde872de="MrLeeJohn"]Twee postfix-server met eigen ipadres en eigen mx-record. Maar dan verschillende priority.[/quote:dcbde872de] Snap ik :lol: [quote:dcbde872de] Failover/fallback/cluster is dan overbodig. Verder Google :roll: [/quote:dcbde872de] snap ik niet...:( Ik kan wel vrolijk een tweede postfix server hebben staan, maar hoe komen die mailtjes dan weer bij elkaar, dus gemerged? Ik heb al een hoop gegoogled, want daar begin ik altijd wel mee, maar helaas, niets te vinden... :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...