Ga naar inhoud

command in shell autostarten bij aanmelden gebruiker/compute


Aanbevolen berichten

Oke ik heb nu dit gedaan: [code:1:93c6fee6ea]su[/code:1:93c6fee6ea] [code:1:93c6fee6ea]PATH=/opt/XoxScape/classes$PATH[/code:1:93c6fee6ea] Maar als ik dan de java command uitvoer dan krijg ik dit: [code:1:93c6fee6ea]Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: server[/code:1:93c6fee6ea] Als ik de computer opnieuw opstart dan is ineens de path weer weg :-? (Dat controleerde ik door $PATH in shell uit te voeren)
Link naar reactie
[quote:d130c40762="MrLeeJohn"]Kom op zeg... leer eens wat simpele basis over scripts.[/quote:d130c40762]Idd :-? Het is in de Linux wereld gebruikelijk dat je zélf op onderzoek uit gaat, ipv alles voorgekauwd te krijgen zoals in de Win-OS wereld... Jouw volgende stap is [url=http://www.google.nl/search?hl=nl&q=linux+scripting&btnG=Google+zoeken&meta=]deze[/url]!
Link naar reactie
[quote:0cefe550d3="ErwinWB"]Ik wil graag dat deze twee commands achter elkaar worden uitgevoerd: [code:1:0cefe550d3]cd /opt/XoxScape/classes[/code:1:0cefe550d3] [code:1:0cefe550d3]java nogwat server[/code:1:0cefe550d3] WEL ACHTER ELKAAR! anders kan hij de bestanden niet vinden![/code][/quote:0cefe550d3] Het eerste commando gaat een bepaalde map binnen, en het tweede commando moet vast een programma uit die map opstarten. Klopt? In dat geval kun je gewoon met 1 commando volstaan, de map binnengaan is niet nodig. Dus: [code:1:0cefe550d3]/opt/XoxScape/classes/java nogwat server[/code:1:0cefe550d3] Wanneer moet dit commando worden uitgevoerd, als de pc wordt gestart, of voor elke gebruiker die inlogt op het systeem? Als dat het opstarten van de pc is, dan zet je het commando in het bestand [b:0cefe550d3]/etc/init.d/boot.local[/b:0cefe550d3] Is het bij het inloggen van elke gebruiker, dan zet je het in het bestand [b:0cefe550d3]/etc/profile.local[/b:0cefe550d3]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...