Ga naar inhoud

[Suse 10.0] piepjes door shutdown / write


Aanbevolen berichten

Hoi, 's avonds zet ik vaak mijn pc aan met muziek, en laat 'm automagisch uitgaan met [code:1:5ec35b8067]shutdown -h +30 [/code:1:5ec35b8067] voor nog een half uurtje lezen met muziek. Nu is het echter erg irritant dat suse / kde na dat commando om de paar minuten een bericht via write(*) stuurt dat met een piep gepaard gaat (die dus door m'n muziek heenkomt). Weet iemand hoe ik óf voorkom dat shutdown write aanroept, óf dat write geen piep geeft? (*) er wordt een grafisch venster geopend met kwrited in de titel.
Link naar reactie
'at' nog niet geprobeerd nee, als ik de man goed snap moet ik er eerst een scriptje voor schrijven om uit te laten voeren, en ook al is het wellicht het simpelste script dat je je voorstellen kan; ik heb daar geen zin in ;-) Zal de writed uitzetten denk ik, aangezien ik dat verder toch niet gebruik (ben hier de enige gebruiker op het systeem; vrouw heeft laptop met windhoos...) :cry:
Link naar reactie
[code:1:e8b867d5ab]root@Suse10:~> $ at 15:10 halt Only UTC timezone is supported. Last token seen: halt Garbled time [/code:1:e8b867d5ab] Da's geen kwestie van uit het veld laten slaan, da's een kwestie van pro's en cons afwegen. Om een paar piepjes tegen te gaan ga ik niet mijn klok 2 uur fout laten lopen (en vervolgens nog de tijd dat de pc uit moet gaan moeten omrekenen...). Sterker nog: wil een scriptje schrijven dat eerst de kwrited uitzet, en dan shutdown -h +$1 doet. Uit het veld laten slaan zou zijn als ik m'n windoos cd weer tevoorschijn zou halen hiervoor, en op zoek zou gaan naar een freeware doch door spyware bevolkt bloated grafisch tooltje om m'n pc uit te zetten (na eerst m'n passwords te hebben doorgemaild aan een chinesche spammer). :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...