Ga naar inhoud

Hoe kom ik van mijn muishand af?


anoniem

Aanbevolen berichten

Wissel repeterende werkzaamheden, zoals typen en werken met de muis, af met niet repeterende werktaken, zoals het lopen naar de printer, het lezen van documenten of schrijfwerkzaamheden. Werkplek Een goede werkplekinrichting zorgt voor een goede lichamelijke werkhouding. Het is belangrijk om recht voor het beeldscherm en toetsenbord te zitten. Het beeldscherm moet op de goede hoogte en afstand staan. Tevens is een juiste stoel- en werktafelhoogte en een goede rugleuning waarvan de bolling op riemhoogte tegen de rug steunt, erg belangrijk.... sterkte...............
Link naar reactie
Er valt wel iets meer over te zeggen dan "recht voor je pc en rechtop in je stoel zitten" veel mensen denken ze dat al doen. Goed op de stoel zitten begint met een juiste hoogte in te stellen. Als de voeten bij elkaar en plat op de grond staan, moeten de knieën een hoek van 90 graden maken. De rugleuning rechtop met voldoende steun in de lendenstreek. Als dit goed staat volgt de bureauhoogte. Deze zodanig afstellen dat, met de onderarmen plat op het bureaublad, de ellebogen ook een hoek maken van 90 graden. Nu volgt het instellen van de schermhoogte, de bovenland van het scherm hoort dan op ooghoogte gezet te worden. Het toetsenbord plat op het bureau en maak geen gebruik van de steuntjes om het toetsenbord iets schuin te zetten, dan maakt de pols een rare hoek. Dit is in principe een correcte basisinstelling voor een werkplek. Wat ik daarnaast zelf ook een tijdje gedaan heb toen ik wat last dreigde te krijgen, is een poosje met de andere hand "muizen" maar dat is wel heel erg wennen..... Sterkte
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...