Ga naar inhoud

Hoe krijg ik mijn D schijf (locale) weer werkend?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik gebruik windows 7 en als ik mijn D schijf open, worden niet de standaard bestanden geopend, maar windows verkenner die direct vastloopt. Ook heb ik geprobeerd met winrar in de D schijf te komen maar die staat dus op de D schijf... Ook heb ik in veilige modus mijn D schijf geprobeerd te openen. Dit ook met weinig succes. Hoe krijg ik mijn D schijf weer werkend?
Link naar reactie
Zet je muis op je D schijf, maar in plaats van openen, klik met de rechtermuis knop,> klik dan op vorige versies terug zetten. Je hebt waarschijnlijk onbewust een instelling veranderd, Mocht dat niet helpen probeer systeem herstel. Dan wordt het systeem weer terug in de tijd bezet, Systeemherstel zorgt er kort gezegd voor dat het met behulp van herstelpunten automatisch bijhoudt welke wijzigingen zijn aangebracht op de computer. Deze herstelpunten worden automatisch gemaakt en ook voordat er een wijziging optreedt. Wat doet systeemherstel ? - De computer herstellen zonder de persoonlijke bestanden te verwijderen - Herstelpunten voor een periode van een tot drie weken bewaren - Datum en tijd weergeven waarop de herstelpunten zijn gemaakt - Terugdraaien van herstelpunten sterkte......suc6.....
Link naar reactie
Is dit van de ene op de andere dag gebeurd? Of is er iets gedaan waarna het niet meer goed kwam? In dat laatste geval is het misschien met software te repareren. In het eerste geval vrees ik erger. Ik ga er vanuit dat jouw D-schijf een fysiek aparte schijf is. Heb je toegang geprobeerd via Disk Management (Administrative Tools -> Computer Management -> Disk Management)? Hier kun je zien hoe Windows de schijf 'low level' ziet. Staan daar foutmeldingen, wordt de schijf überhaupt herkend? Als de schijf helemaal verdwenen is dan kan een kabel loszitten of de schijf is compleet kapot. Kijk ook eens met HWinfo (www.hwinfo.com) of Defraggler (www.piriform.com) hoe zij die schijf zien of fouten waarnemen. Met HWinfo kun je de schijven bekijken, onderaan de rechterkolom vindt je een uitlees van de SMART schijfinfo. Zijn daar (veel) fouten, dan is de schijf fysiek defect geraakt. Als de schijf herkend wordt en geen foutuitlezingen geeft, lijkt het eerder dat de index en evt. andere bestanden corrupt zijn geraakt. Dat verklaart ook de blokkerende applicaties. Als teruggan in een herstelpunt (zoals Oscar meldt) niet helpt dan kun jeLowlevel met sommige tools nog wat terughalen, maar anders is het volgens mij uithuilen en opnieuw formatteren.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...