Ga naar inhoud

Geforce 6600GT probleem + muis probleem met Linux mandrake


Aanbevolen berichten

hallo, Ik heb sinds gisteren Linux mandrake op mijn pc geinstalleerd. Ik ben alleen tegen 2 problemen aan gelopen. [b:b3bec9e6ed] Probleem 1:[/b:b3bec9e6ed] Grafische kaart nVidea GeForce 6600GT staat niet in de lijst maar vind de kaart wel. Als ik deze dan wil instellen krijg ik alleen maar de optie om 8, 16, of 24 bit te kiezen, Maar dit moet 32 zijn. (als ik het goed heb) (dit probleem zal ik waarschijnlijk op moeten lossendoor middel van een driver voor linux te downloaden ?!) dus als iemand die weet, ik wil 'm graag :D. [b:b3bec9e6ed] Probleem 2:[/b:b3bec9e6ed] Als ik de installatie heb voltooid en Linux heb opgestart, heb ik geen "zichtbare" muis meer. Hier bedoel ik mee dat mijn muis het wel doet, maar het pijltje is niet te zien. (een blinde muis dus :P ) Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is, en dat er mensen zijn die mijn kunnen helpen. Tforce
Link naar reactie
Ga naar de Open Source download pagina van nVidia: [url=http://www.nvidia.com/object/unix.html]Klik![/url] Het gaat om de grafische drivers, dus kies je Linux IA32 (als je een 32-bit systeem hebt) De laatste versie op de nVidia site is momenteel 1.0-8178 Op de nu komende pagina staan de instructies wat je moet doen. Haal ook meteen de tool voor de aanpassing van je X-server op, is uitermate handig ;) Lees zeker ook de Readme file, staat nuttige info in! Groet, M.V. Wesstein (FX 5200 geinstalleerd, werkt perfect :))
Link naar reactie
[quote:5435763279="Tforce"]Grafische kaart nVidea GeForce 6600GT staat niet in de lijst maar vind de kaart wel. Als ik deze dan wil instellen krijg ik alleen maar de optie om 8, 16, of 24 bit te kiezen, Maar dit moet 32 zijn. (als ik het goed heb)[/quote:5435763279] 24 bit kleuren is hetzelfde als 32 bit kleuren. Dat zijn ongeveer 16 miljoen kleuren. [quote:5435763279="Tforce"](dit probleem zal ik waarschijnlijk op moeten lossendoor middel van een driver voor linux te downloaden ?!)[/quote:5435763279] De nvidia drivers voor Linux zijn voor de 3D ondersteuning. Niet voor meer kleuren. [quote:5435763279="Tforce"]Als ik de installatie heb voltooid en Linux heb opgestart, heb ik geen "zichtbare" muis meer. Hier bedoel ik mee dat mijn muis het wel doet, maar het pijltje is niet te zien. [/quote:5435763279] Maar de muis was dus wel zichtbaar tijdens de installatie? Trouwens Mandrake heet tegenwoordig Mandriva. Dus vermeld de versie daarvan. En om wat voor een muis gaat het. Merk? PS/2 of USB? Ook al is dit waarschijnlijk niet hetzelfde probleem. Check toch [url=http://help.lockergnome.com/lofiversion/index.php/t32704.html]deze discussie.[/url]
Link naar reactie
[quote:8ef0bb5b0b="Tforce"]Ik heb een Logitech MouseMan Dual Optical muis (usb)[/quote:8ef0bb5b0b] En zoals ik al vroeg. Welke versie je hebt van Mandrake/Mandriva. Ook zou je de kernel versie kunnen vermelden. [code:1:8ef0bb5b0b] uname -r [/code:1:8ef0bb5b0b][Enter] Had je al geprobeerd een andere muis driver te selecteren als superuser via commando [code:1:8ef0bb5b0b] mousedrake [/code:1:8ef0bb5b0b][Enter]
Link naar reactie
[quote:b392a99daa="Tforce"]Mijn versie van linux is : Mandriva Linux 2006. Muis: hoe verander je die in het commando? [/quote:b392a99daa] Het makkelijkst is waarschijnlijk als je de pc opstart, en bij de Mandriva bootmenu drukt op Esc. En typt [code:1:b392a99daa] linux 3 [/code:1:b392a99daa][Enter] dan start Mandriva op in tekst modus. Log dan in als root en typ [code:1:b392a99daa] mousedrake [/code:1:b392a99daa][Enter] Daar kun je dus via de pijljtes toetsen en de spatiebalk een andere muis kunnen selecteren. Als je al in Mandriva KDE zit, kun je ook naat tekst modus via de toetsen combinatie Ctrl Alt F1. Log dan in als root en typ [code:1:b392a99daa] init 3 [/code:1:b392a99daa][Enter] Check ook nog even [url=http://www.mandrake.tips.4.free.fr/configuration2006.html]Configuration of Mandriva Linux 2006.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...